Projekta ietvaros ir plānota ostas infrastruktūras izveide Krievu salas teritorijā, lai nodrošinātu četru piestātņu ar kopējo garumu 1180 m izbūvi dažādu beramkravu pārkraušanai. Papildus tiks izveidots piestātņu pieslēguma posms esošajai piestātnei, jauni auto pievedceļi, dzelzceļa pievadceļi, tiks rekonstruēti publiskie pievadceļi, ierīkoti ūdensapgādes, kanalizācijas un telekomunikācijas tīkli.
Projekta īstenošana novērsīs kaitējumu videi pilsētas centrā, ko rada ar ostas aktivitātēm saistītie ogļu putekļi, troksnis un satiksmes sastrēgumi. Esošā ostas teritorija tiks atbrīvota turpmākai pilsētvides attīstībai, un Rīgas brīvosta saglabās konkurētspēju Baltijas jūras reģionā. Turklāt Krievu Salas teritorijas attīstīšana nodrošinās iespēju Rīgas brīvostas infrastruktūras un aktivitāšu paplašināšanai nākotnē.
Jau iepriekš ziņots, ka šā gada 27. martā Iepirkumu uzraudzības birojs pieņēma lēmumu atļaut sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam Rīgas brīvostas pārvaldei (Krievu salas projektu īstenotājam) slēgt iepirkuma līgumu ar noteikto konkursa uzvarētāju.
Tādējādi EK šobrīd ir apstiprinājusi visus septiņus iesniegtos Kohēzijas fonda lielo projektu iesniegumus - par autoceļa E22 posma Ludza - Terehova būvniecību, par autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži) - Koknese būvniecību, otrā sliežu ceļa būvniecību Skrīveri-Krustpils, Inčukalna sērskābā gudrona dīķa sanāciju, Rīgas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju, infrastruktūras attīstību lidostā Rīga un jau minēto infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra.