Valsts dotācijas gan tiešā veidā nav domātas jaunu vilcienu iegādei, turklāt jau 2015.gadā varētu mainīties kārtība, kādā PV darbība tiek dotēta. Līdzšinējā prakse gan rāda, ka, notiekot politiskajām pārbīdēm, līdz ar jaunu satiksmes ministra atnākšanu agri vai vēlu mainījusies PV vadība, pirmdien raksta Dienas Bizness.
Patlaban vairs neizskan optimistiski apgalvojumi par PV jaunās valdes konkrētiem risinājumiem, lai jau 2016.gadā Latvijā būtu pirmie jaunie elektrovilcieni. Pašlaik kā skaidrību ieviesošais un izšķirošais faktors tiek piesaukts nākamā gada valsts budžets.
"Diskusiju par to, vai, cik un kādā veidā iegādāties jaunus vilcienus, sāksim tad, kad redzēsim, kāds ir nākamā gada valsts budžets, jo tad būs skaidrs, kādi līdzekļi ir paredzēti pasažieru pārvadājumiem, proti, tas, vai naudas ir vairāk vai mazāk nekā šogad," Dienas Biznesam norādījis PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. Esot jābūt skaidrībai par nākotni un iepirkumu nevarot uzsākt, ja nav zināms, vai PV nākamgad maz pietiks naudas.
PV vadība nesēž, rokas klēpī salikusi - jau apmeklētās četru elektrovilcienu ražotāju rūpnīcas, un šajā nedēļā paredzēta vizīte pie poļu PESA. Šo apmeklējumu mērķis ir saprast, kā pēc iespējas lētāk dabūt to, kas ir piemērots Latvijas infrastruktūrai. Savukārt jautājums par to, vai tiks rīkots jauns konkurss vai būs sarunu procedūra, pagaidām neesot aktuāls.
Jau vēstīts, ka 8.jūlijā tika iecelta jauna valde - par Pasažieru vilciena jauno valdes priekšsēdētāju tika iecelts Andris Lubāns, valdes locekļi - Māris Bremze un Mikus Pērse.
Pasažieru vilciens jaunā valde 23.jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.
Valde sākotnēji plānoja līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam, bet tas nav izdarīts.
Šī bija jau otrā reize, kad neizdodas iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, PV un Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.