Trešdien notikušajā tikšanās reizē R.Ķīlis ar LDDK ģenerāldirektori Līgu Meņģelsoni pārrunāja turpmāko Izglītības un zinātnes ministrijas un LDDK sadarbību, kā arī iespējas veidot regulāru un atklātu dialogu starp dažādu uzņēmējdarbības nozaru pārstāvjiem izglītības un nodarbinātības jautājumu risināšanai.
Dialoga mērķis ir uzklausīt nozaru pārstāvju viedokli par veicamajām reformām izglītības nozarē, kā arī ņemt vērā ierosinājumus un vienoties par nepieciešamo rīcību. R.Ķīlis rosināja izveidot konkrētu sadarbības tikšanos laika plānu un tēmu sarakstu, lai uzklausītu dažādu nozaru pārstāvju priekšlikumus izglītības satura un sistēmas pilnveidei.
Sarunas gaitā abas puses atzīmēja, ka šāds konstruktīvs un abpusēji ieinteresēts dialogs visvairāk būtu nepieciešams, lai īstenotu profesionālās izglītības reformas, kā arī pildītu vienošanos par augstākās izglītības tuvināšanu darba tirgum.
L.Menģelsone norādīja, ka viena no LDDK biedru stratēģiskajām prioritātēm ir nodarbinātības veicināšana, tai skaitā darba tirgum atbilstošas kompetences darbinieku sagatavošana un atbalsts jauno uzņēmēju sagatavošanai. LDDK partnerībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību, Valsts izglītības satura centru un Izglītības kvalitātes valsts dienestu ir uzsākusi apjomīgu projektu Nozaru kvalifikācijas sistēmas izveide un profesionālās izglītības efektivitātes un kvalitātes paaugstināšana, kas atbalsta profesionālās izglītības programmu pilnveidi, lai tās maksimāli atbilstu darba tirgus realitātei.
R.Ķīlis uzsvēra, ka ir atvērts uzklausīt visu iesaistīto pušu viedokļus par mācību procesa organizēšanu, jo šķietami ļoti vienkāršas lietas rada manāmu ekonomisku ietekmi – piemēram, mācību sākuma un beigu laiks, mājasdarbu apjoms, brīvlaiku garums. Tās būtiski ietekmē arī vecākus – kā darba devējus, tā darba ņēmējus. Tādēļ, organizējot mācību procesu, būtu nepieciešams panākt iespējami lielu vienprātību un savstarpēju izpratni ar visām iesaistītajām pusēm.