Kopumā 20 kV līniju automatizēšanas darbiem un aprīkošanai ar bojājumu vietas uzrādītājiem, kas ilgs līdz 2013. gadam, būs nepieciešami kapitālieguldījumi 8 miljonu latu apmērā.
A.Siksnis uzsvēra, ka līniju automatizācijas programmas izpilde sākās jau 2009. gadā, un tās ietvaros dispečervadības sistēmas tiek papildinātas ar attālināti vadāmiem atdalītājiem un jaudas slēdžiem, lai varētu ātrāk atdalīt bojāto 20 kV tīkla daļu un atjaunot elektroapgādi klientiem bojājuma neskartajā daļā.
"Ja mūsu sistēmā 20 kV līnijas vadu vai kabeli bojā lūstošs koks vai nesaskaņoti rakšanas darbi un līnija iziet no ierindas, dispečers, izmantojot modernās tehnoloģijas, ātri var noteikt bojāto posmu un ar attālināti vadāmiem atdalītājiem un jaudas slēdžiem atjaunot elektrības apgādi klientiem bojājuma neskartajās tīkla daļās," skaidroja Sadales tīkla valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis.
Pavisam sadales tīklā ir identificētas 409 vietas, kas jāaprīko ar attālināti vadāmiem atdalītājiem un jaudas slēdžiem, un līdz šī gada beigām 20 kV līnijās kopumā būs realizēti jau 253 šādi projekti, tajā skaitā šajā gadā būs aprīkotas 64 vietas.
Lai nodrošinātu ātrāku bojājuma vietas lokalizāciju, papildus vadāmo jaudas slēdžu uzstādīšanai šogad sākta arī līnijas bojājuma vietas uzrādītāju uzstādīšana un pieslēgšana dispečeru vadības sistēmas programmai.
Šāds pilotprojekts pašlaik tiek realizēts Sadales tīkla Ziemeļu, Centrālajā un Dienvidu reģionā, un līdz 2013. gadam minētā programma tiks realizēta visā Latvijas teritorijā, uzstādot 2 950 bojājumu vietas uzrādītājus.