Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +5 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Lidostas Rīga un airBaltic izlīgumā nodzēš 23 miljonu parādu

Pagājušā gada nogalē starp lidostu Rīga un airBaltic panākts mierizlīgums par 23 miljoniem eiro. Tas nozīmē, ka nacionālajai aviokompānijai nebūs jāatdod lidostai parāds, bet airBaltic atsauks prasības par it kā diskriminējošiem tarifiem, svētdien ziņo LTV raidījums de facto.Konflikta aizsākumi meklējamai 2004.

gadā, kad toreizējais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers uzaicināja uz Rīgas lidostu Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair. Aviokompānijai piedāvāja izdevīgākus nosacījumus nekā citām lidsabiedrībām.  Lai gan lidostas un Ryanair līgumu pārskatīja, airBaltic aizvien uzskatīja, ka tai ar saviem maksājumiem jāuztur konkurents un jāzaudē pasažieri. Lidsabiedrība airBaltic sāka lidostai nemaksāt. 2011.gadā puses panāca 10 miljonus eiro vērtu izlīgumu, airBaltic sastādīja atliktā maksājuma grafiku, taču nemaksāšana turpinājās. Aviokompāija pārskaitīja lidostai, piemēram, drošības maksas, bet pacelšanās-nosēšanās rēķinus nesedza. Puses viena pret otru iesniedza prasības tiesā. Skaitļus tās tur noslēpumā, tomēr raidījumam de facto neoficiāli zināms, ka lidosta kopš 2011.gada nav saņēmusi no airBaltic padsmitus miljonus eiro, bet airBaltic uzskatīja, ka lidosta tai parādā aptuveni 50 miljonus eiro, jo Ryanair bija izdevīgāks līgums.   Strīdnieki izlīguši mieru par 23 miljoniem eiro. Tajā nav runa par atliktiem maksājumiem. Kāds zinošs avots de facto to tulkoja kā airBaltic parāda norakstīšanu. Janvārī prāva Ventspils tiesā slēgta.  Lidosta izlīgumu nekomentē, bet airBaltic ir gandarīti, ka viss beidzies."Tas būtu neproduktīvi, ka divi vienam īpašniekam piederoši uzņēmumi tērētu naudu juristiem, noslogotu tiesu. Tas ir labi, ka mums izdevies panākt izlīgumu," saka airBaltic korporatīvās komunikācijas viceprezidents Jānis Vanags, vienošanās detaļas gan sīkāk nekomentējot. Izlīgumu parakstīja pērnā gada nogalē, par to slēgtā sēdē informēja arī valdību. Vienošanās teksts bija sagatavots jau iepriekš, bet vairākus mēnešus domāja, kā to labāk saskaņot. Valdība šajā sakarā nedrīkstēja pieņemt nekādu lēmumu, pretējā gadījumā no Briseles to varētu traktēt kā neatļautu valsts atbalstu. Vaicāts, kā izlīgums ietekmēs lidostas attīstības plānus, ņemot vērā, ka airBaltic naudu nepārskaitīs, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš pauž, ka "izlīgums ir divu pušu darījums", tādēļ jāsecina, ka ir izvērtēts, lai tas negatīvi neietekmētu ne airBaltic, ne lidostu. Kāda zinoša persona, kas gribēja palikt anonīma, de facto minēja, ka lidostas un aviokompānijas izlīguma sakarā viens no riskiem ir, vai citas lidsabiedrības, kas piecietušas Ryanair līgumu, nejutīsies diskriminētas un arī negribēs parādu norakstīšanu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas