Šādu apliecinājumu LPS saņēma šodien ikgadējās sarunās ar Satiksmes ministriju (SM).
Pašvaldību mērķdotāciju apjoms no 53,8 miljoniem eiro pieaugs līdz 63,9 miljoniem eiro 2023.gadā.
Vienlaikus LPS ieskatā nākotnē būs jāpārskata mērķdotāciju apjoms, jo viens no pašvaldībām aktuālajiem jautājumiem ir vietējo autoceļu uzturēšanas izmaksas.
Vienprātības joprojām nav jautājumā par vietējo autoceļu nodošanu bezatlīdzības pašvaldības īpašumā. LPS iestājas par to, lai, pašvaldībām pārņemot vietējos autoceļus, tiktu rasti ilgtermiņa mehānismi šo ceļu uzturēšanai. Līdz šim interesi par valsts vietējo autoceļu pārņemšanu ir izrādījušas sešas pašvaldības, paužot gatavību pārņemt savā īpašumā vietējos autoceļus 76 kilometru kopgarumā.
Pašreizējais regulējums paredz, ka pārņemot savā īpašumā valsts vietējo autoceļu vai tā posmu, pašvaldība saņems mērķdotāciju 1560 eiro apmērā par katru pārņemto kilometru uz laiku ne ilgāku par pieciem gadiem.
LPS aicina paredzēt līguma termiņa pagarināšanu, panākot savstarpējo vienošanos par līguma un finansēšanas nosacījumiem. Tas mudinātu pašvaldības aktīvāk pārņemt savā īpašumā vietējos autoceļus.
Puses vienojās, ka LPS apkopos un iesniegs ministrijai pašvaldību priekšlikumus, kā veicināt vietējo autoceļu pārņemšanu.
LPS arī uzklausīja Autotransporta direkcijas informāciju par sabiedriskā transporta pakalpojuma aktualitātēm. Direkcija informēja, ka dotācijai zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem šogad piešķirti 70,28 miljoni eiro.
Savukārt, izvērtējot esošās pasažieru skaita izmaiņu tendences, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem atbilstoši noslēgtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumiem, papildu nepieciešamais finansējums, lai kompensētu 2022.gada nesegtos zaudējumus, varētu sasniegt no 24,85 līdz 27,55 miljoniem eiro.
Savukārt vidēja termiņa budžetā 2023.-2025.gadam bāzes izdevumi sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai paredzēti 64 787 014 eiro.
LPS iebilst pret sabiedriskā transporta komercializāciju, kas rada riskus vietējo maršrutu un skolēnu pārvadājumu pieejamībai. Tāpēc LPS aicina līdz šī gada beigām izstrādāt mehānismus, kas pašvaldībām dotu iespējas legāli izmantot skolēnu pārvadājumus, maršrutos, kur valsts pasūtījums nenodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus.