Patlaban informāciju par vienošanās saturu PV neatklāj, skaidrojot, ka vispirms abām pusēm ir vēlme noformēt galīgo dokumentu, taču PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis sarunas vērtē kā ļoti konstruktīvas un pozitīvas.
Paralēli PV gatavos ziņojumu akcionāram - Satiksmes ministrijai, kurai būs jālemj par tālāko rīcību.
Kā ziņots, mediācijas process ir konfidenciāls, tādēļ puses nav tiesīgas izpaust sarunu detaļas, taču Birkmanis jau iepriekš norādīja, ka sarunas starp abām pusēm bijušas konstruktīvas un gan Latvijas, gan Spānijas puses mediācijas procesa laikā iesniegušas lietišķus priekšlikumus situācijas noregulēšanai.
2012.gada aprīlī PV un CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kā dēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. CAF tika aicināts uz sarunām par līguma grozīšanu, taču līdz noteiktajam termiņam - pagājušā gada 2.oktobrim - vienošanās par līguma grozījumiem netika panākta.
CAF vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot sākt mediācijas procesu. Saskaņā ar Mediācijas institūta noteikumiem mediācijas procesa ilgums ir 90 dienas, taču, pusēm savstarpēji vienojoties, šis termiņš var tikt pagarināts.
Kā iepriekš skaidroja uzņēmumā, mediācijas process pēc savas būtības un sekām ir atšķirīgs no šķīrējtiesas procesa. Mediācijas būtība esot brīvprātīga sadarbība, neiesaistoties formālā tiesvedības procedūrā, panākt pušu samierināšanos un iespējamo strīdus noregulējumu ārpustiesas ceļā ar mediatora starpniecību. Tādējādi atšķirībā no šķīrējtiesas procesa mediācijas rezultātā mediatori nepieņem attiecībā uz strīdus pusēm tiem saistošus lēmumus, piemēram, par līgumu pildīšanas pienākumu uzlikšanu vai zaudējumu atlīdzību, apgalvo PV. Nepanākot vienošanos, mediācija tiks uzskatīta par pārtrauktu bez jebkādām finansiālām sankcijām attiecībā pret mediācijas procesā iesaistītajām pusēm, un turpmākie strīdi tiks skatīti atbilstoši normatīvo aktu prasībām, iepriekš uzsvēra PV.
Kā ziņots, vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.