Mākslīgais intelekts (MI) nu jau labu laiku tiek pieminēts visdažādākajos, tajā skaitā arī biznesa, kontekstos. Uzņēmums, kuru jūs pārstāvat Latvijā – SAP – ir viens no tiem, kas piedāvā mākslīgā intelekta risinājumus globālā mērogā. Kas jūsu redzējumā slēpjas aiz šiem vārdiem un kas ir nepieciešams, lai sāktu mākslīgā intelekta izmantošanu?
Kad mēs sakām – mākslīgais intelekts un SAP –, tad ar to vienmēr tiek domāts SAP biznesa MI. Ja atskatās pagātnē, SAP, kas ir kompānija ar vairāk nekā 50 gadu vēsturi, dažādu uzņēmējdarbības procesu automatizēšanai un risinājumu piedāvāšanai saviem klientiem pievērsās pirms 40 gadiem, un tolaik spertos soļus var dēvēt par pirmajiem biznesa MI virzienā. Tā ka uz jautājumu, kas tieši biznesa skatījumā ir MI, es atbildētu, ka tā ir jauna automatizācijas pakāpe, automatizācijas jaunā paaudze, paredzēta biznesa procesiem.
Lai jebkurš MI varētu pastāvēt un risināt tam izvirzītos uzdevumus, šim intelektam savukārt ir nepieciešama informācija jeb dati. Ja vienkāršoti, tad MI jau ir nekas cits kā algoritmu kopums, ar kura palīdzību iepriekš noteiktā veidā tiek apstrādāti tie vai citi dati. Datu mūsdienu pasaulē ir ārkārtīgi daudz, un to apjoms gadu no gada teju divkāršojas. Vieni no šādiem datiem ir publiskie dati, kādus izmanto publiski pieejamie MI. Pēdējie savos algoritmos – gan veicot konkrētus uzdevumus, gan pašapmācībai – izmanto informāciju no Google vai citiem meklētājiem, no vēl kādām publiski pieejamām datubāzēm. Pie kam ne vienmēr šie dati ir korekti un uzticami, un tas reizēm noved pie tā, kad uz šķietami vienkāršiem jautājumiem tiek sniegtas realitātei neatbilstīgas atbildes. Ar laiku MI pašapmācības gaitā šādu atbilžu skaits, protams, samazinās, tomēr, vai no tā ir iespējams izvairīties pilnībā, mēs nezinām.
Visu sarunu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 19. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60