NVD norāda, ka finansējuma apjoms 2020. gada veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem tiek noteikts ņemot vērā šogad veikto izmeklējumu apjomu un tas nozīmē, ka finansējuma apjoms būs līdzvērtīgs iepriekšējā perioda līguma apjomam, ja nodrošināti plānotie pakalpojumi. Tādējādi ārstniecības iestādes var nodrošināt pacientu pierakstu.
Vienlaikus NVD aicina ārstniecības iestādes, kas iedzīvotājiem sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, nodrošināt pacientu gaidīšanas rindu veidošanas kārtību atbilstoši ar NVD savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumiem un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
Tas paredz pieraksta veidošanu, nosakot pacientam konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku 6 mēnešu periodā, savukārt, ja gaidīšanas laiks pārsniedz noteikto laiku, tad pacients jāuzņem gaidīšanas rindā un ne vēlāk kā mēnesi pirms pakalpojuma saņemšanas plānotā laika jāinformē par konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku.
Lai veidotu vienotu izpratni un kārtību, NVD ārstniecības iestādēm izsūtījis nosacījumus, kas jāņem vērā, veidojot gaidīšanas rindas uz valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem.
Gadījumos, ja ārstniecības iestādes neveic pierakstu uz valsts apmaksāto pakalpojumu, NVD aicina iedzīvotājus par to informēt NVD, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 8000 1234.
Vienlaikus NVD atgādina un aicina arī pacientus būt atbildīgiem gadījumos, kad uz plānoto vizīti vai izmeklējumu nav iespējas ierasties. Ir svarīgi informēt ārstniecības iestādi un atteikt pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu, tādējādi nodrošinot iespēju kādam citam pacientam pakalpojumu saņemt ātrāk, uzsver NVD.
rūgtā patiesība
rūgtā patiesība