Izmēģinājuma eksāmens, kurā 12. klašu skolēni kārtoja pārbaudījumu dabaszinātnēs, fizikā vai ķīmijā, šogad notika otro reizi. Šāds eksperiments tika ieviests, lai uzlabotu mācību sasniegumus šajos priekšmetos. Tika cerēts, ka, gatavojoties eksāmenam, jaunieši vairāk pievērsīsies eksakto mācību priekšmetu apguvei, un vienlaikus tā bija arī gatavošanās šādu eksāmenu piepulcināt obligātajiem pārbaudījumiem.
Fizikas eksāmenā šogad piedalījās 1623 skolēni, ķīmijas – 1496, bet dabaszinībās – 486 vidusskolēni. Nopietna analīze pilotprojektam vēl nav veikta, taču valstī vidējie rezultāti nav iepriecinoši – dabaszinībās tie ir 34,45%, fizikā – 35,82%, bet ķīmijā – 42,29%. Pērn vidējais darba izpildes rezultāts valstī kopumā dabaszinātnēs bija 47,45%, fizikā – 34,88%, bet ķīmijā – 47,23%. Pārbaudījuma kārtotāji var izvēlēties, vai iegūto vērtējumu ierakstīt atestāta sekmju izrakstā vai ne, bet to rezultāti nav salīdzināmi ar izvēles centralizēto eksāmenu rezultātiem fizikā un ķīmijā.
Vērtējot šī gada pilotprojekta eksāmena rezultātus, Sukovskis norāda, ka tie atspoguļo jau gadiem novēroto – vidusskolēnu vājās zināšanas dabaszinātnēs, fizikā un ķīmijā: "Tas ir likumsakarīgs rezultāts pašreizējai vispārējās izglītības sistēmai, kas diemžēl jauniešus pietiekami nesagatavo inženierzinātņu un augsto tehnoloģiju studijām. Tas rada arī minēto jomu speciālistu trūkumu darba tirgū, uz ko jau ilgstoši savās darba tirgus prognozēs norāda Ekonomikas ministrija."
Visu rakstu lasiet pirmdienas, 15.maija laikrakstā Diena!