Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +5 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Reklāmas pastkastē - sabiedrība neiebilst, tāpēc risinājumi kavējas

Pilna pastkastīte ar reklāmām - izrādās, tas nemaz nav tik kaitinoši. Jaunākais SKDS pētījums atklāj, ka vairāk nekā trešdaļa aptaujāto dod priekšroku informatīvu materiālu saņemšanai ar pasta starpniecību. Tas ļauj secināt - ilgās diskusijas par to, ka nepieciešams cīnīties pret reklāmu piebāztām pastkastēm, tā arī beigsies bez īpaša rezultāta. Turklāt sabiedrības atvērtība liecina, ka tas ir vēl neapgūts lauks uzņēmumu tiešajam mārketingam, pirmdien lasāms avīzē Diena.

Šeit gan runa nav par bezpersoniskiem bukletiem. Lai klients vēstuli uzreiz neizmestu atkritumos, vēstījumam jābūt individualizētam un ļoti pārdomātam. Kopumā tas izmaksā krietni dārgāk, nekā izsūtīt e-pasta vēstuli, bet, kā Dienai norāda Latvijas Tiešā mārketinga asociācijas valdes loceklis Alvis Dimitris, ieguldījums atmaksājoties. Tam esot vairāki iemesli. Cilvēkiem šķiet, ka elektroniskajā pastkastītē viņi saņem pārāk daudz mēstuļu, bet reālajā pastkastītē sūtījumu skaits viņiem pagaidām neliekas traucējošs. 

Pētījuma autori norāda, ka kopumā 61% aptaujāto atver personīgi adresētos piedāvājumus. 36% iedzīvotāju atzīst, ka biežāk izpētīt saņemtos piedāvājumus viņus mudinātu tieši viņiem piedāvātā atlaide. Savukārt 29% iedzīvotāju motivē viņiem aktuālas vai interesējošas preces, kā arī pakalpojumi; pievienota dāvana ieinteresētu 26% iedzīvotāju. Iespējams, tieši šis ir viens no iemesliem, kas nav ļāvis pavirzīties Ekonomikas un Satiksmes ministrijas cīņai pret reklāmu piebāztām pastkastēm. Tagad tam ir atmests ar roku. Arī sūdzību skaits esot pavisam neliels. Tāpēc kā risinājumu tiem, kuriem reklāmas traucē, atbildīgās iestādes piedāvā norādes uzlīmēšanu uz pastkastītes, ka reklāma nav vēlama. Citāda cīņa pagaidām ir bezcerīga, jo tirgus ir pilns ar pasta komersantiem. Piemēram, Latvijas pasts piegādājot tikai vienu piektdaļu no reklāmu apjoma. Vienlaikus komersantiem reklāmas izplatītājiem palīdzīgu roku sniedz arī sētnieki, kuriem ir kāpņu telpu kodi.

Visu rakstu lasiet pirmdienas, 16.februāra, avīzē Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas