Šogad veiktie mērījumi apliecina, ka vislielākais gaisa piesārņotājs galvaspilsētā ir transports - tas rada līdz pat 90% no putekļiem ielās. Turklāt dzīvojamo māju rajonos ceturto daļu piesārņojuma rada apkure, bet ostai pieguļošajās teritorijās novērojams rūpnieciskais piesārņojums. Ieviešamo aktivitāšu plāns, lai cīnītos pret gaisa piesārņojumu, ir plašs. Piemēram, atzīts, ka tuvākajos gados nepieciešams ieviest sastrēgumstundas braukšanas maksu Rīgas centrā, lai novirzītu satiksmes plūsmu. Šīs maksas administrēšanas modeli varētu izstrādāt 2015. gadā. Savukārt Rīgas brīvostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra uz Krievu salu plānots tērēt 104 miljonus latu Kohēzijas fonda un brīvostas pārvaldes līdzekļu. Tāpat, lai uzlabotu gaisa kvalitāti, RD plāno organizēt ielu mitro tīrīšanu, pieskaņojot grafiku meteoroloģiskajiem apstākļiem, iecerēts arī modernizēt sabiedrisko transportu - šim mērķim paredzēts atvēlēt 8,2 miljonus latu. Vienlaikus gan programmā atzīts, ka privātā transporta izmantošanu, papildu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu veicinās skaļi pieteiktā un jau pretrunīgu vērtējumu guvusī maksas diferenciācija sabiedriskajā transportā atkarībā no deklarētās dzīvesvietas.
Visu Rūtas Lipskas rakstu Lai izbēgtu no EK soda, Rīgā uzlabos gaisu lasiet pirmdienas laikrakstā Diena!