Lietuvas lēmumam ierobežot caur savu teritoriju kravu tranzītu uz Kaļiņingradu sekoja tiešām saasināta Krievijas retorika, pat draudi, kas, ņemot vērā kopējo fonu – karu Ukrainā un Suvalku koridoru, kurš svarīgs arī Latvijas drošībai, radījis satraukumu arī sabiedrībā. Eiropas Savienības (ES) amatpersonas jau apstiprinājušas, ka tas noticis pēc konsultācijām ar Briseli, ka Viļņa to nedara uz savu galvu. Kādi ir potenciālie riski?
Kā jau jūs teicāt, šis tiešām nav kaut kāds vienpersonisks Lietuvas izlēciens, tās ir ES sankcijas, kuras, kā mēs labi zinām, tiek pieņemtas vienbalsīgi, līdz ar to visi tām ir piekrituši. Plus mēs arī zinām, ka Lietuva vienmēr ir bijusi starp ļoti aktīvām ES dalībvalstīm, tajā skaitā Ukrainas jautājumā un atbalsta paušanā sankcijām pret Krieviju. Tātad lietuvieši ir darījuši visu, arī konsultējušies – tas nav nepārdomāts solis. Un šeit mēs nerunājam par kritiski svarīgām precēm, Lietuva šeit ir ļoti atbildīgi piegājusi un nevar teikt, ka anklāva iedzīvotāji tūlīt mirs bada nāvē, arī jūras ceļu neviens nav nogriezis, tādēļ tas nav katastrofas pamats.
Visu sarunu lasiet avīzes Diena otrdienas, 28.jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!