Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Velojoslas - ieguvums arī autovadītājiem

Pēc velojoslas marķēšanas Elizabetes ielā, Rīgā, gan sociālajos tīklos, gan citviet dzirdamas sūdzības par jaunradītajiem auto sastrēgumiem, taču mazāka uzmanība pievērsta pieaugušajai satiksmes drošībai. Starptautiska pieredze rāda, ka riteņbraucēju pārvietošanās pa ietvēm rada apdraudējumu ne tikai gājējiem, bet arī autobraucējiem - aiz ielas malā stāvošajām automašīnām, kioskiem, kokiem, reklāmas stendiem un citiem šķēršļiem pa ietvi braucošs riteņbraucējs autovadītājam nav pamanāms.

Krustojumos, ielu pagriezienos, automašīnai iebraucot vai izbraucot no sānu ielām, un vietās, kur ietve beidzas vai ir gājēju pārpildīta, riteņbraucēji mēdz burtiski "iznirt" mašīnu priekšā vai blakus tām, raksta laikraksta Diena pielikums Velo Diena.

Turpretim pa ielas braucamajā daļā marķētu velojoslu braucošs velosipēdists autovadītājam ir labi pamanāms jau pa gabalu. Turklāt viņam ir atvēlēta konkrēta braukšanas zona, tas nozīmē, ka vairs nav jābaidās, ka starp automašīnām pēkšņi uzradīsies ātrie riteņbraucēji, kas jūt apgrūtinājumu no manevrēšanas pa gājēju aizņemtajām ietvēm. No drošības viedokļa ideāli, ja velojoslas stoplīnija pie krustojuma atrodas nedaudz priekšā automašīnu apstāšanās līnijai. Jo tādējādi krustojumā zaļo gaismu gaidošais riteņbraucējs neatrodas autovadītāju redzamības "aklajā zonā". Vēl labāk, ja pie krustojumiem izveidoti kājas atbalsti, kā, piemēram, Skolas un Elizabetes ielas krustojumā, tā motivējot piestāt, netraukties pāri ielai, kad deg sarkanā gaisma.

Par nelaimēm neviens nedomājam, taču nevaram būt arī simtprocentīgi no tām pasargāti. Gan velosipēdistiem, gan sabiedriskajam transportam paredzētās nodalītās joslas krīzes gadījumā dod iespēju pārvietoties operatīvajam transportam. Arī šobrīd daudz kritizētajā Elizabetes ielā, kur iepriekš gan bija īsākas automašīnu rindas, taču tās lielākā skaitā sablīvējās pie krustojumiem.

Cita starpā velojoslām ir arī transporta plūsmas regulējoša funkcija - tranzīta transportu tās motivē nevis braukt cauri centram, bet to apbraukt. Kā rāda apsekojumi, arī Elizabetes ielas posmu no Eksporta ielas līdz Pulkveža Brieža ielai izmanto daudzi autovadītāji, kuri tikpat labi varētu braukt pa Eksporta un Hanzas ielu.

Netieši par ieguvumu autovadītājiem no velojoslām var runāt arī ceļu uzturēšanas kontekstā. Peļķes vasarā un laikus nenotīrīts sniegs ziemā, pazeminātas lietusūdens noteces un komunikāciju aku vāki, bedres asfaltā, kas autovadītājiem ir gan nepatīkamas, taču parasti izbraucamas, riteņbraucējiem var būt dzīvībai bīstamas. Velojoslas izveide nozīmē, ka pašvaldība attiecīgajā ielā uzņemas papildu saistības par to, lai brauktuve visu laiku būtu ideālā kārtībā. Un ne tikai vasarā, bet arī ziemā, jo, kā zināms, arvien lielāks skaits riteņbraucēju pilsētas ielās manāms arī sniegotajā sezonā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas