Šā gada oktobrī, salīdzinot ar pērno gadu, bojā gājušo skaits pieauga par 69%, un, lielā mērā pateicoties fotoradariem un sabiedrības diskusijām, mums izdevās šo skaitu novembrī samazināt. Ņemot vērā pirmos rezultātus, varam secināt, ka, realizējot visu projektu, varētu sasniegt tos mērķus, ko sev esam nosprauduši. Proti, panākt, ka 2013. gadā, salīdzinot ar 2001. gadu, bojāgājušo skaits būtu par 75 procentiem mazāks," avīzei sacīja E. Zivtiņš.
Laikraksts tomēr vēsta, ka šā gada decembrī, salīdzinot ar pērno gadu, bojāgājušo skaits palielinājies par 80% – pagājušajā gadā nomira 5, bet šogad jau 9 cilvēki. E. Zivtiņš norādīja, ka pārsvarā tie ir gājēji, kuri nav nodrošinājušies ar atstarotāju un iet pa nepareizo brauktuves pusi.
Neatkarīgā arī vērsa uzmanību, ka kvītis par līdzšinējo fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem transportlīdzekļu turētāji parasti saņēma vienas līdz divu nedēļu laikā, bet līdz ar jauno fotoradaru ieviešanu termiņš pagarināts – soda kvīti automašīnas īpašniekam jāizsūta četru mēnešu laikā kopš pārkāpuma fiksēšanas brīža. E.Zivtiņš avīzei apliecināja, ka tomēr arī pašlaik kvīti nogādā auto saimniekam vidēji divu nedēļu laikā. Sods jāsamaksā 30 dienu laikā no pavēstes saņemšanas brīža.
"Visos gadījumos piemēro minimālo naudas sodu. Gadījumā, ja pārkāpumu fiksē inspektors, tad lieta ir cita – tad viņš izvērtē visus par un pret. Gadās, ka cilvēks policijas redzeslokā par ātruma pārsniegšanu nonāk jau 20. reizi, un tad, protams, uzliks lielāko naudas sodu, bet par pārkāpumiem, kurus fiksē mehāniskie līdzekļi, sods ir mazākais no iespējamā," laikrakstam stāsta E. Zivtiņš.
Gadījumā, ja autovadītājam radušās šaubas par to, vai sods uzlikts pamatoti, vai gribas pārbaudīt – ir vai nav fotoradars fiksējis pārkāpumu, šo informāciju iespējams uzzināt VP Prevencijas pārvaldes Satiksmes uzraudzības birojā. Informācija par pārkāpumiem birojā nonāk vienas vai divu dienu laikā.