Pati dzīve un mūzika, kura vēl joprojām skan dabas vidē un ir neatņemama iezemiešu dzīvesveida daļa tālu tropiskajos džungļos, kalnu piekājēs, reti apceļotās salās un citos grūti pieejamos pasaules nostūros. To atklājis un sapratis, Tals Kravics, etnomūziķis no Izraēlas, ir apceļojis visdažādākās zemeslodes vietas, pētot un mācoties spēlēt dažādu tautu mūzikas instrumentus un dzīvi. Bez klavierēm, kuras viņš tīņa gados dzimtajā ciematā - kibucā - pamanījies slepus iepazīt tumšā šķūnītī, kurā ciemata iedzīvotāji glabāja nederīgus krāmus, Tals spēlē arfu, ģitāru, dažādas dūdas, muzikālo zāģi, mutes ērģeles un Āfrikas sitaminstrumentus. Viņš sev līdzi paņēmis tikai nelielu daļu no savas etnisko skaņurīku kolekcijas, kā pats saka - kādus «nieka 120 kilogramus» bagāžas.
Tals ir antropologs, taču nevis profesors teoretizētājs un sistematizētājs, bet gan pētnieks praktiķis, kurš viens dodas tālos un dzīvībai riskantos ceļojumos, nebēdājot, ka varētu apmaldīties vai sastapt savā ceļā bīstamus zvērus vai rāpuļus. Kad viņš par šiem ceļojumiem stāsta, rādot paša safotografētos attēlus un spēlējot eksotiskus, retus mūzikas instrumentus no dažādām zemes malām, to var salīdzināt ar populārajiem televīzijas žurnāliem National Geographic, taču nevis dāsni finansētas un iespaidīgi, moderni aprīkotas televīzijas filmētāju komandas, bet viena, pozitīvi apsēsta cilvēka izpildījumā. Kā par tādu kļūst? «Es izaugu kibucā un līdz pat skolas beigšanai neko citu nebiju redzējis. Ne reizi nebiju pat pilsētā. Man bija kādi seši gadi, kad mums kibuca bērnu novietnē reiz parādīja filmiņu par Jaungvinejas papuasu dzīvi. Tas bija kaut kas pārsteidzošs, pavisam citāds nekā dzīve, ļaudis un skaņas man apkārt. Kopš tā brīža es kvēli sapņoju tur aizbraukt,» stāsta T.Kravics. Pabeidzis skolu, viņš vienkārši aizbēdzis no kibuca. Vispirms uz Jeruzalemi, pēc tam uz Nīderlandi un vēl tālāk uz Austrāliju. Tur, strādādams dažādus gadījuma darbus, viņš krājis naudu, līdz pieticis aviobiļetei uz Jaungvineju. Kas notika tālāk - par to var uzrakstīt veselu romānu. Tala Kravica interese joprojām ir īpaši saistīta ar Papua-Jaungvineju un Austrumāfriku. Tur viņš atgriezies vairākkārt, fotografēdams tradicionālo cilšu dzīvesveidu, apgūstot un ierakstot mūziku, kas nemainīga saglabājusies tūkstošiem gadu.