Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija vienojās par priekšlikumiem, kas paredz uzņēmuma Latvijas gāze sadalīšanu sākt ne vēlāk kā 2017. gada 3. aprīlī. Saeimas komisijas akceptētie priekšlikumi gan pieļauj, ka uzņēmuma sadalīšana varētu notikt arī agrāk, ja Latvijas dabasgāzes sistēma būs tieši savienota ar jebkuras Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts starpsavienoto dabasgāzes sistēmu, izņemot Igauniju, Lietuvu un Somiju, vai arī ja dominējošā piegādātāja daļa kopējā Latvijas dabasgāzes patēriņa nodrošināšanā būs mazāka par 75%. Iepriekš Latvijas gāzes un Ekonomikas ministrijas pārstāvji atzina, ka šo nosacījumu izpilde līdz 2017. gada aprīlim ir minimāla.
Likuma grozījumi arī paredz gāzes sistēmas operatora pienākumu nodrošināt visiem sistēmas lietotājiem un pretendentiem vienlīdzīgu un atklātu pieeju sistēmai, sniedzot dabasgāzes pārvades, sadales, uzglabāšanas vai sašķidrinātās dabasgāzes pakalpojumus. Noteikumi papildināti ar jaunu nodaļu, kas noteiks Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai tiesības sodīt gāzes sistēmas operatoru par likumā noteikto prasību neievērošanu, piemēram, pakalpojumu sniegšanu bez licences.
Patlaban Latvijas dabasgāzes tirgū darbojas Latvijas gāze, kas nodrošina dabasgāzes iepirkšanu, uzglabāšanu, pārvadi, sadali un tirdzniecību. Latvijas dabasgāzes apgādes sistēma nav savienota ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu, izņemot Lietuvu un Igauniju, sistēmu, un Latvijai ir tikai viens dabasgāzes piegādātājs - Krievija.
Pašreizējā infrastruktūra un dabasgāzes nozares darbības nosacījumi Krievijā izslēdz citas dabasgāzes piegādes iespējas Latvijai. Ekonomikas ministrijas piedāvāto Enerģētikas likuma grozījumu mērķis ir saskaņā ar Trešās enerģētikas paketes direktīvas prasībām pārdomātā veidā nodrošināt Latvijas dabasgāzes tirgus liberalizāciju, veicinot alternatīvas piegādes un konkurenci tirgū.