Kā Narvesen situāciju ietekmē aizvien augošā interneta izplatība?
Neizbēgami visas pasaules globālās tendences atspoguļojas arī mūsu biznesā, un internets ir viens no mūsu lielākajiem konkurentiem. Ne vien preses izdevumu iegādes apjoms, bet arī transporta biļešu un telefonkaršu atjaunošanas apjoms samazinās, jo to tagad iespējams veikt ne tikai kioskos, bet arī internetā. Tomēr tieši mērogos neliels veikals ir pasaulē visstraujāk augošais mazumtirdzniecības segments. Skaidrs, ka tuvākajā nākotnē dzīves temps kļūs aizvien straujāks, vienatnē dzīvojošo cilvēku kļūs aizvien vairāk, arī nelielo ģimeņu skaits turpinās pieaugt, biroja darbinieku daudzums arī palielināsies, tāpat arī kļūs vairāk tādu cilvēku, kuri savā darba dienā ir ļoti mobili, līdz ar to aizvien vairāk būs nepieciešamas ātrās brokastis, pusdienas un vakariņas, kā arī kafija pa ceļam no mājām uz darbu, no sapulces uz tikšanos, no darba uz vakara koncertu. Tā ka interneta izraisīto dažu produktu grupu apgrozījuma kritumu kompensēsim ar ātro uzkodu, kafijas un veselīga uztura apgrozījuma kāpumu.
Daudzas idejas pircēji pasaka priekšā. Piemēram, līdzi ņemamā kafija. Kad Narvesen atvēra pirmo kafejnīcu Latvijā, tāda produkta mūsu sortimentā pat nebija. Kafijas ēra attīstījās soli pa solim. Kādreiz nebija ierasts, bet tagad ir norma iet pa ielu, dzert kafiju un ēst hotdogu. Tas pat ir stilīgi.
Gribu gan piebilst, ka mēs joprojām ļoti ticam presei un to mīlam. Narvesen zīmols, kas šogad svin savu 120 gadu jubileju, aizsākās ar preses tirgošanu, un es nebaidos teikt, ka mēs esam lielākie preses izplatītāji mazumtirdzniecībā Latvijā un līdz ar to prese aizvien ieņem ļoti būtisku vietu mūsu preču klāstā.
Kāda, jūsuprāt, būs situācija pēc gadiem pieciem?
Domājot globālā līmenī, ne tikai Latvijas mērogā, prognozēju, ka nākotnē būs vērojama avīžu konsolidācija. Par žurnāliem runājot, noteikti neesmu pesimistiska. Ir vērojams jauns preses uzplaukums, jo ir būtiski pieaugusi preses izdevumu saturiskā daudzveidība. Izdevēji atrod aizvien jaunas nišas, kurās veidot tādus drukātos preses izdevumus, kas lasītājiem ir interesanti un nonāk mūsu pirktāko preču topos. Es ļoti ceru uz izdevēju radošo domāšanu un augstu vērtēju izdevēju prasmi perfekti izprast to, kas lasītājus interesē, un to, kādus preses izdevumus lasītāji grib iegādāties un lasīt. Kad internets sāka savu uzvaras gājienu, tad izskanēja bažas, ka presei ir beigas un Narvesen tīkls arī beigs pastāvēt. Nenoliedzami ziņas par aktuālajiem jaunumiem cilvēki preses izdevumos meklē aizvien retāk, un īsas ziņas par notiekošo ir interneta formāts, savukārt internetā cilvēki negrib lasīt tik apjomīgus rakstus, kādus labprāt joprojām lasa drukātajā presē. Patlaban preses izdevuma veiksme mazumtirdzniecībā ļoti atkarīga no tā, kas ir uz preses izdevuma vāka, un no tā, kāds ir izdevumu saturs. Cilvēkam joprojām patīk paņemt rokā vizuāli pievilcīgu, saturiski tieši viņam interesantu preses izdevumu, iekārtoties mājās dīvānā un lasīt, nevis tikai skatīties televizoru vai pētīt ziņu portālus un sociālos tīklus planšetdatorā.
Plašāk lasiet intervijā Internets kioskus neiznīcinās trešdienas, 3.septembra, laikraksta Diena 12.-13.lpp.!