Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Otrdiena, 3. decembris
Raita, Jogita, Evija

Izdzīvot ļauj konkurētspēja

Rietumeiropas uzņēmēji "maksā daudz lielākas algas, ļoti daudz iegulda inovācijās, tehnoloģijās, lai būtu spējīgi konkurēt lokāli, reģionāli un globāli. Latvijas uzņēmējs gluži pretēji – maksā mazas algas, maz investē tehnoloģijās," šādu viedokli paudis ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens 16. janvāra Dienā.

No vienas puses, mūsu valsts uzņēmēji var brīnīties par ministra viedokli, jo tieši Ekonomikas ministrijai rūpes par uzņēmējdarbības vidi ir ikdienas darba pienākums, un netrūkst arī tādu cilvēku, kuri uzskata – Latvija jau sen ir tipiska rietumvalsts. No otras puses, paši uzņēmēji atzīst – Latvijas biznesa vidē tiešām ir, ko pilnveidot.

Turklāt diskusijas par to, vai uzņēmējdarbības vide ir atbilstoša Rietumu vērtībām, notiek ne jau tikai Latvijā un mūsu Baltijas kaimiņvalstīs. Par to spriež arī par tipisku ziemeļvalsti uzskatītajā Somijā. Helsinkos, tāpat kā Rīgā, runājot par tendencēm biznesa vidē, tiek uzsvērts, ka nozīmīgs aspekts ir uzņēmuma piedāvāto preču un pakalpojumu konkurētspēja. Ja konkurētspējas nodrošināšana prasa investīcijas darbinieku izglītošanā, ražošanā un pārdošanas organizēšanā, tad uzņēmuma īpašniekam investīcijas vienkārši jāveic, jo, ja uzņēmums nebūs konkurētspējīgs, tad tā īpašniekam drīz vien paliks tikai atmiņas par šo biznesu. Somijā kā piemērs tam, ka pat nacionāla mēroga ikonas godā nonākusi kompānija nevar atļauties dusēt uz lauriem, tiek minēts telekomunikāciju uzņēmuma Nokia stāsts, kas apliecina – no slavas virsotnes līdz kritumam ceļš mēdz būt īss. 

Vērtējot šolaiku patērētāju intereses, gaumi un prasības, Somijā tiek akcentētas divas tendences. Pirmkārt, interneta pavērtās iespējas iegūst aizvien būtiskāku nozīmi gan ražošanā, gan pārdošanā, gan saziņā. To uzsver daudzviet – sākot no aviācijas nozares giganta Finnair, beidzot ar nelielām tirgotavām, tādām kā dizaina preču pasaule TRE. Otrkārt, tiek norādīts, ka patērētāju izvēli par labu kādam piedāvājumam patlaban nevar panākt ar manipulējošu reklāmas un mārketinga stratēģiju, jo informācijas laikmetā cilvēki neuzķeras uz glaimiem "jūs esat mūsu labākais klients", uz iežēlināšanu "jūs gadiem izvēlaties mūsu uzņēmuma piedāvājumu, mēs viens otram esam vajadzīgi" vai uz iebiedēšanu "jūs vispār nevarat iztikt bez mūsu precēm". 

Mūsdienās patērētājs savu naudu tērē tam, ko uzskata par patiešām nepieciešamu, un maksā tādu cenu, kas viņam liekas saprātīga, turklāt vēlas, lai nolūkoto pirkumu varētu iegādāties ērti un ātri, netērējot laiku bezjēdzīgi un nenonākot stresa piesātinātā atmosfērā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Labējā spārna kandidāts

Partija Gruzijas sapnis šonedēļ nosauca sava kandidāta uz nākamā šīs valsts prezidenta amatu vārdu – uz šo posteni tiks virzīts tuvas Gruzijas sapņa sabiedrotās, nelielas, par labēji radikālu bieži d...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē