Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Sapnis par Ķīnu izsapņots?

Vēl nesen temats par to, ka Latvijai jāveido vērienīga ekonomiskā sadarbība ar Āzijas lielvalsti Ķīnu, bieži figurēja gan ministriju – it īpaši Satiksmes ministrijas un Ekonomikas ministrijas – gatavotajā informācijā, gan arī dažādu uzņēmumu preses relīzēs. Tika prognozēts – uz Rīgu brauks daudz tūristu no Ķīnas, šīs valsts kravas vilcieni regulāri ripos pa Latvijas dzelzceļa sliedēm, bet vilcienu atvestās tranzītkravas nodrošinās lielu darba apjomu Latvijas ostām, turklāt pārtikas ražošanas un citu nozaru uzņēmumi savu produkciju no mūsu valsts eksportēs tieši uz Ķīnu.

Taču 24. februārī aģentūra LETA pavēstīja, ka ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro uzskata: Latvijas ekonomikas sadarbība ar Ķīnu nav devusi cerēto rezultātu." Turklāt LETA citē arī šādus ministra vārdus: "Latvijai ir laba sadarbība ar Ķīnu, ārējā tirdzniecībā ir vērojams pieaugums, bet ar to nepietiek, lai varētu apgalvot, ka šis tirgus ir pareizais virziens." 

Te gan jāteic, ka saistībā ar Latvijas un Ķīnas ekonomisko sadarbību ir divi uzmanības vērti aspekti. Pirmkārt, jāatceras, ka Latvijas interese par eksportu uz Ķīnu, kā arī par kopīgiem transporta un citu nozaru projektiem jūtami pastiprinājās ap 2014. gadu. Tas bija laiks, kad Krievija Ukrainai atņēma Krimu un tā rezultātā saasinājās Eiropas Savienības un Krievijas attiecības. Latvijas demonstrētā vēlme aizstāt Krievijas kravas ar Ķīnas kravām un mūsu kaimiņvalsts eksporta tirgu – ar tālās Āzijas zemes tirgu bija signāls Maskavai, ka Latvijai sadarbība ar Krieviju nav svarīgāka par visu citu pasaulē. Savukārt doma, ka ir lietderīgi norādīt Krievijai, ka Maskava nav pasaules centrs, jau gadiem ir jaušama starpvalstu attiecību analītiķu retorikā. 

Taču, otrkārt, vērtējot Latvijas un Ķīnas ekonomisko sadarbību, mūsu valsts sektora pārstāvjiem būtu jāatbild uz jautājumu, vai šīs sadarbības veidošanas gaitā nav palaista garām kāda iespēja, vai konkurencē par Ķīnas kravām un loģistikas projektiem Latvija nezaudē, piemēram, Lietuvai un Baltkrievijai, bet konkurencē par Ķīnas tūristu piesaisti – Somijai?

Tas, ka viesi no Ķīnas, lielā mērā pateicoties lidsabiedrības Finnair tiešajiem avioreisiem, kas Somiju savieno ar Ķīnu, nodrošina ceļojumu industrijas uzplaukumu šīs Ziemeļvalsts nomaļajā reģionā Lapzemē un veicina tūrisma biznesa izaugsmi Helsinkos, ne tikai izlasāms ekspertu secinājumos un statistikā, bet arī ir redzams ikvienam vērīgam ceļotājam, kurš apmeklē Somiju. 

Ir vērts atgādināt, ka Latvijā tūrisma nozares attīstība ir tieši Ekonomikas ministrijas atbildība.

Top komentāri

Gregs Millers
G
Viens ministrs teica un Ķīnas ēra beigusies? Smieklīgi!
Geografičeskijs
G
Ķīnai par Latviju ir interese maza. Daudz lielāka - par Krieviju ar tās ziemeļu ceļu Arktikā.
Peksis
P
Valstij kā 80% Airbaltic akciju turētājai tomēr ir jāpasaka nūsu gausajam vadītājam, nu palaid lidmašinu uz Ķinu sākumā vienu nedēļā, bet ar plāniņu divas vai trīs nedēļā! Aizies tas bizness. Nu protams ja nebūs NeGausīgās cenas! 300-350 vienā virzienā ir ok lai lidsabiedrība pelnītu un cilvēkiem būtu interese braukt.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē