Jāatceras, ka braukšanu pa autoceļiem līdz Berlīnei, Vīnei, Parīzei un pat Romai, Lisabonai un Atēnām, sēžot satiksmes autobusa vai tūristu grupas autobusa pasažieru sēdeklī, vai arī pie savas automašīnas stūres, daudzi Baltijas iedzīvotāji pagājušā gadsimta nogalē izbaudīja līdz mielēm un ar lielu prieku pievērsās zemo un vidējo cenu aviokompāniju piedāvājumam, tiklīdz šādas aviokompānijas sāka aizvien plašāk darboties mūsu reģionā. Tā rezultātā XXI gadsimta pirmās divas desmitgades daudzviet – un arī Baltijā – transporta nozares vēsturē ieies kā gaisa satiksmes triumfa laiks.
Taču pamazām ilūzijas pierimst, un iemesli tam ir vairāki. Pirmkārt, neatkarīgi no tā, kā strādā aviokompānijas un lidostas, gaisa satiksme ir ārkārtīgi atkarīga no laika apstākļiem, kuru dēļ rūpīgi plānots lidojums var aizkavēties vai pat tikt atcelts, un ar to vienkārši jārēķinās. Otrkārt, aviopasažieri neatkarīgi no gadu skaita, temperamenta, amata un sociālā statusa tiek pakļauti stingrai drošības kontrolei un ar to saistītiem ierobežojumiem, ko paredz starptautiskā mērogā ieviesti nosacījumi. Arī ar to vienkārši jārēķinās. Treškārt, gaisa satiksmes reputāciju pabojājušas pašas aviokompānijas un lidostas, uzņemoties apkalpot vairāk pasažieru, nekā reāli iespējams, tādēļ brīžiem zaudējušas kvalitāti. Lidosta Rīga nav vienīgā, kura saņēmusi kritiku par milzīgām rindām pie drošības kontroles, un aviokompānija airBaltic nav vienīgā, kurai pārmests tas, kas lidojums kādam pasažierim tiek atteikts tādēļ, ka pārdots vairāk biļešu nekā vietu lidmašīnā. Turklāt daudzviet pasaulē gaisa satiksmes darbinieki mēdz streikot. Un, kā jau visiem transporta līdzekļiem, arī lidmašīnām gadās tehniskas ķibeles, un, tāpat kā daudzu citu nozaru uzņēmumi, arī lidsabiedrības mēdz bankrotēt.
Ņemot vērā lidmašīnām veltīto ilūziju zudumu, Baltijā patlaban parādījusies liela interese par to, kad būs gatavs ātrvilciens Rail Baltica, jo daudzviet Eiropā tieši ātrvilcieni nodrošina raitu nokļūšanu, piemēram, 200–800 kilometru attālos galamērķos. Ņemot vērā potenciālo pasažieru interesi, ir īpaši svarīgi, lai Rail Baltica projekts neiestrēgtu strīdos, skandālos, pārspīlētos tēriņos vai naudas trūkumā un lai pēc gadiem septiņiem, desmit mūsu reģionā būtu ātrvilciena popularitātes laiks.
Starpvalstu vilcienu gaidot
Nesenā pagātnē aviosatiksme bija tas transporta jomas segments, ko apvija spožs sajūsmas oreols. Lidsabiedrību piedāvājumam vēršoties plašumā, pieaugot konkurencei un samazinoties aviobiļešu cenām, daudzu valstu, arī Latvijas iedzīvotāji raudzījās uz iespēju ar lidmašīnu doties komandējumos, atpūtas ceļojumos un viesos kā uz ilgi lolotu sapņu piepildījumu.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
rekur
LDz
utt