Ņemot vērā uzmanību, kas aizvien vairāk tiek pievērsta finanšu noziegumu apkarošanai un preventīvai nelikumību novēršanai, gan EP deputāti, gan finanšu jomas pārstāvji uzsvēruši, ka par valdošo strāvojumu kļūst milzīga piesardzība. Praktiski tas nozīmē to, ka finanšu sektora potenciālo un esošo klientu izvērtēšana kļūst aizvien niansētāka. Diena un citi mediji jau vēstījuši – ja bija ierasts, ka kredītu devējiem rūpīgi jāpēta kredītņēmēju finansiālā situācija, lai nauda netiktu aizdota tiem iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kuri aizņemas naudu pa labi un pa kreisi, bet ar atdošanu nesteidzas, tad tagad pastiprināti tiek apspriesta klientu naudas izcelsmes likumības kontrole un tas, vai nauda nav saistīta ar nekorektu rīcību un pat noziegumiem. Šajā situācijā atbildība, kas gulst uz privāto biznesu un it īpaši uz finanšu sektoru, kļūst aizvien nopietnāka.
Kopumā vērtējot, prasmīgi veikts iespējamo un arī esošo klientu izvērtējums ir ļoti būtisks daudzās tautsaimniecības nozarēs, ne tikai finanšu sektorā. Latvijas uzņēmēju stāstītais liecina, ka jau gadiem pirmais un svarīgākais kritērijs, pēc kura tiek vērtēti klienti, ir tas, cik korekti klients veic savus maksājumus. Nenoliedzami grūtības var gadīties katram, bet no tādiem klientiem – gan privātpersonām, gan juridiskajām personām –, kas uzskata, ka var rīkoties pēc principa «negribu maksāt par saņemtajām precēm vai pakalpojumiem un nemaksāju», daudzi uzņēmumi izvairās.
Otrais svarīgais kritērijs, pēc kura uzņēmumi vērtē klientus, ir tas, vai klients nerada problēmas. Gandrīz neviens uzņēmums nevēlas sadarboties ar klientiem skandālistiem, negrib tādus klientus, kuriem allaž "viss ir slikti" un kuri orientēti nevis uz harmonisku sadarbību, bet uz strīdiem un sīkumainu kašķēšanos. Tas attiecas gan uz "bizness cilvēkam" nozarēm, piemēram, tirdzniecību, ēdināšanu un viesnīcu sektoru, gan uz "bizness biznesam" nozarēm, kurās arī mēdz gadīties visai vētraini uzņēmumu savstarpēji konflikti.
Taču līdz ar finanšu sektora nonākšanu zem lupas gan šīs jomas, gan citu jomu uzņēmējiem nākas domāt par to, ka jāvērtē arī tas, vai klients nepārkāpj likumu, vai nav iecerējis nākotnē veikt ko nelikumīgu. Un tā daudziem ir vēl pilnveidojama prasme.