Tikmēr jau patlaban Latvijas valdības deklarācijā tiek solīts "Veiksim sabiedriskā transporta maršrutu tīkla pārplānošanu". Tas, ka Latvijā kursējošo sabiedriskā transporta autobusu maršruti neatbilst XXI gadsimta situācijai, tika atzīts jau iepriekšējo valdību laikā. Taču ar autobusu maršrutu pārplānošanu neiet viegli, jo saduras dažādas intereses.
Savas intereses ir lauku iedzīvotājiem, kuriem svarīgi no rīta ar autobusu aizbraukt uz darbu novada centrā un vakarā ar autobusu ērti atbraukt mājās. Citas, atšķirīgas intereses ir uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem, kuri labprāt no Rīgas uz biznesa tikšanos kādā no novada centriem brauktu nevis ar privāto automašīnu, bet ar reisa autobusu – ja vien autobuss raiti nogādātu galamērķī, nevis īstenotu ilgu, garu, līkumotu maršrutu ar daudzām pieturām. Turklāt bieži vien Latvijā kursējošajos maršrutu autobusos nav tāda komforta līmeņa, kas nodrošinātu iespēju brauciena laikā strādāt.
Vēl citas intereses ir ārvalstu tūristiem, kuri ieradušies iepazīt mūsu valsti. Centrālās statistikas pārvaldes dati par 2018. gadu rāda, ka vairāk nekā 77% ārvalstu ceļotāju uzturējušies un nakšņojuši Rīgā. Tas, protams, nav slikti. Taču, iespējams, ja ārvalstu viesiem būtu iespējas viegli un vienkārši ar maršrutu autobusiem nokļūt citās, ievērības vērtās mūsu valsts vietās, viņi turp dotos. Tūrisma eksperti uzsver, ka paralēli tūrisma aģentūru organizētajiem grupu ceļojumiem aizvien iecienītāka kļūst ceļošana individuāli, un uz Latviju ārvalstu ciemiņi arī atbrauc "uz savu roku", tātad paši arī rūpējas par transportu.
Taču pagaidām rodas iespaids, ka no tūrisma attīstības viedokļa par autobusu maršrutiem vispār domāts netiek. Piemēram, nav atrodams tāds maršruta autobuss, kas ļautu no Rīgas uz pasaulslaveno Rundāles pili aizbraukt ar tiešo reisu bez pārsēšanās. Varbūt ir, bet slēpjas?
Valstiski svarīgie autobusi
Eiropas Savienības (ES) mērogā aktualizēta starppilsētu autobusu tirgus atvēršana, un Eiropas Parlaments februāra vidū ir sagatavojis savu nostāju turpmākajām diskusijām par noteikumiem, kuri veicinātu konkurenci starppilsētu autobusu pārvadājumos. Jāpiebilst, ka iecerētā tirgus atvēršana attiecas uz iekšzemes maršrutiem katras ES dalībvalsts teritorijā. To, kāds būs normatīvais regulējums, kas definēs tirgus atvēršanu, rādīs laiks un līdz gala variantam vēl ejams tāls ceļš, taču pieļaujams, ka tiem uzņēmumiem, kuri veic pasažieru pārvadājumus ar maršrutu autobusiem, būs jārēķinās ar asāku konkurenci, bet arī pavērsies plašākas iespējas darboties visā ES.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
reptilis
reptilis
rundāliete