Visos gadījumos, ja režisors ir arī scenārija autors, viņa darbi ir vairāk vai mazāk autobiogrāfiski, atzīst Liene Linde, kura uzņem savu pirmo pilnmetrāžas spēlfilmu Melnais samts.
"Šis ir vissvarīgākais brīdis, jo es vairs neesmu bērns, kurš skaisti tur vijoli un veikli spēlē. Tomēr vēl neesmu arī gluži pieaudzis, un man ir jāturpina attīstīties," pēc kārtējās konkursa uzvaras saka Latvijas vijolnieks Daniils Bulajevs. Drīz viņš būs dzirdams divos dažādos koncertos Dzintaru koncertzālē.
Man vairs atlikusi tikai viena Vāgnera operu basa loma, kuru vēl neesmu nodziedājis, atzīst igauņu dziedātājs Ains Angers, viens no pasaulē slavenākajiem Vāgnera basiem. Taču par savām sapņu lomām viņš sauc tās, kuras radītas citām balsīm.
Nedēļas nogalē, 15. un 16. jūlijā, Lucavsalā notiks festivāls Positivus. Tā rīkotājs Ģirts Majors skaidro, kāpēc programmā būs daudz hiphopa un nebūs Ukrainas mākslinieku.
Ingus Baušķenieks Bruņurupuča dienā publicējis jaunu soloalbumu Mana pasaule. Tas izskan kā vienā elpas vilcienā, ja vien elpas vilciens spētu ilgt četrdesmit minūšu.
"Tik apjomīgu iestudējumu diriģēšu pirmo reizi," atzīst maestro Andris Poga. Viņa vadībā Cēsu Mākslas festivāla atklāšanā skanēs Riharda Vāgnera opera Tristans un Izolde
Kora notis līdzi uz Zviedriju nevedīšu – saka diriģents Aivis Greters, šķiroties no jauniešu kora Kamēr… un sev līdz šim tik ierastās kormūzikas pasaules. Turpmāk viņš koncentrēsies orķestra un operas diriģenta radošajam ceļam.
Šeit var attīstīt savu vizuālo kompetenci, un vizuālā kompetence ir gatavība kritiski domāt. Jaunatklātā Norvēģijas Nacionālā mākslas, arhitektūras un dizaina muzeja direktore Kārina Hindsbo – par muzeja lomu mūsdienu apstākļos
"Man ir vīzija, ko vēlos sasniegt kopā ar šo orķestri. Es gaidu aizraujošu kopīgu nākotni," saka Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra jaunais mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents Tarmo Peltokoski no Somijas
"Atbildes nav, iekšā tikai ļoti sāpīgs klusums," saka režisore Kristīne Krūze, kura Jaunajā Rīgas teātrī iestudējusi ukraiņu dramaturģes Natalkas Vorožbitas lugu Sliktie ceļi. Par to, ko karš izdara ar cilvēkiem.
"Esmu uzaugusi un dzīvoju Itālijā, bet visu laiku man bija sajūta, ka simtprocentīgi nepiederu Itālijai. Man bija skaidrs – es esmu arī kaut kas cits. Man tas ļoti patika," saka tulkotāja Margarita Karbonāro.
Tagad man vairāk uzticas, jo saprot, ka neesmu paviršs čalis no sporta zāles, kurš prot dziedāt. Austriešu bass Ginters Groisbeks uzstāsies Rīgā ar kamermūzikas programmu
Man materiāls ir frekvence, lai saskartos ar pasauli. Māksliniece Daiga Grantiņa stāsta par savu izstādi Lauka telpa, kas ir skatāma muzejā Rīgas birža.
Hiphopa mākslinieks Arturs Skutelis, kurš martā Noasā sapulcēja vai visus Latvijas reperus atbalsta koncertā Ukrainai, 20. maijā aicina uz sava jaunā albuma Jā koncertu klubā Palladium Rīga
"Noliekam politkorektumu malā. Teātrim ir jābūt tiešam un galējam. Jebkura jūtināšanās un melodrāma šodien ir lieka," uzskata teātra režisors Elmārs Seņkovs
Berlīnes filharmonijas orķestra vijolnieks Stenlijs Dodss stāsta par Berlīnes filharmoniķu Eiropas koncertu, kas 1. maijā notiks Liepājas koncertzālē Lielais dzintars
Mūsu dzīve ir bijusi kā liels paisuma vilnis, kas mūs nes sev līdzi. Mākslinieču duets Skuja Braden – Ingūna Skuja un Melisa D. Breidena – stāsta par Latvijas ekspozīciju Venēcijas mākslas biennālē