Alēns Renē ir viens no spilgtākajiem un elegantākajiem franču Jaunā viļņa kinorežisoriem. Kaut gan uzskatīts par vienu no šā kino virziena veidotājiem, viņa daiļrade attīstās paralēli – kopā ar domu biedriem un kolēģiem Žaku Demī un Anjēzi Vardu. Režisors savu radošo rokrakstu veido patstāvīgi un savu piederību jaunajai kino industrijas kustībai piecdesmitajos un sešdesmitajos gados īpaši neuzsver.
Viņa filmas ir ļoti personiskas, pārliecinot ar elegantu dramaturģiju un izsmalcinātu kadra kultūru. Alēns Renē režisora karjeru uzsāk pagājušā gadsimta 40. gadu vidū un izpelnās ievērību ar dokumentālo īsfilmu Gernika, kas balstīta uz Pablo Pikaso zīmējumu. Tad uz ekrāniem iznāk Nakts un migla, kas veltīta holokaustam. Alēna Renē aktierfilma Hirosima, mana mīla (1959) nominēta Oskaram, bet Pērn Marienbādē (1961) iegūst Zelta lauvu Venēcijas kinofestivālā un kļūst par kulta filmu, kas iemanto neskaitāmas uzslavas, atzīmējot perfekto apziņas plūsmas atainojumu uz kinoekrāna.
Režisors uzņēmis 50 filmas, rakstījis scenārijus, bijis operators un filmējies kā aktieris. Desmit Alēna Renē filmu aktieri nominēti franču kino balvai Cēzars, tostarp Pjērs Arditi un Sabīne Azemā, kas laurus saņēmuši vairākkārt. Pats režisors nominēts vairāk nekā 70 kino balvām un tās saņēmis visos prestižākajos festivālos – Kannās, Berlīnē un Venēcijā.
Kinolektoriju vada kino dramaturgs Egīls Šņore.
Ieejas maksa Ls1