Kaut arī atklāšanas filmas parasti uz konkursa dramaturģiju “neattiecas”, Allens ir tā mēroga personība, kam izdodas piesaistīt pamatīgu interesi. Šis unikālais vīrs savos 75 gados strādā bez apstājas, turklāt kopš pēdējos desmit gadus viņš ir iecienījis Eiropu. Allens gan nav mainījis savu dzīvesvietu, joprojām viņš ir režisors, kurš tiek uzskatīts par Ņujorkas gara un noskaņu izteicēju, un tomēr Eiropas periods Allena karjerā ir izvērties ilgs un apbrīnojami veiksmīgs. _Uzvaras punkts_, _Skandāls_, _Vikija Kristīne Barselona_ – tās ir tikai dažas no Allena Eiropas filmām, kuru vidū _Pusnakts Parīzē_ ieņems stabilu un pārliecinošu vietu. Filma stāsta par amerikāņu rakstnieku vārdā Gils (Ouvens Vilsons), kurš ar savu labi situēto līgavu un viņās vecākiem pavada brīvdienas Parīzē. Šī pilsēta tad arī kļūst par katalizatoru pāra principiālajām atšķirībām uzskatos, interesēs, kaislībās – Gila kaislība ir XX gadsimta 20.gadi, intelektuālā bohēma, kur vienā krodziņā un vienā ballītē varēja satikties Ernests Hemingvejs, Freniss Skots Fitdžeralds un viņa Zelda, Salvadors Dalī (burvīga Adriena Brodija loma!), Luiss Bunjuels, Pablo Pikaso un citi. Ar pārsteidzošu vieglumu Gilam izdodas nokļūt no mūsdienām pilnīgi citā, viņa kaislīgi iecienītajā laikmetā, bohēmistu un intelektuāļu vidē. Allens nebūtu Allens, ja šī mērķa vārdā viņš izmantotu kādus fantastikas filmas “daiktus” un nosacījumus. Viss ir daudz vienkāršāk, atliek vien iekāpt automobilī, kas Gilu nogādā turp, kur viņš vienmēr ir vēlējies būt. Apbrīnojams ir Vudija Allena vieglums – prasme stāstīt stāstu, prasme spēlēties ar realitātes nogriežņiem un dažādajiem laika slāņiem. Turklāt viņam ir izdevies atrast Holivudas aktierī Ouvenā Vilsonā savu “līdzinieku” - Vilsons filmā _Pusnakts Parīzē _tēlo intelektuāli, - tāda tipa lomas savulaik savās filmās Vudijs Allens spēlēja pats. Taču atšķirībā no Allena, Vilsona varonim viņam nepiemīt depresīva “intelektuāla” skepse. Viņš dzīvo viegli, un filmu raksturo azarts un vieglums. Paradoksāli, ka filmas tapšanas laikā jaunums, kas pāršalca pasaules presi bija fakts, ka Allens filmē Francijas prezidenta kundzi Karlu Bruni Sarkozī. Patiešām, filmā Bruni Sarkozī ir – sīkā, epizodiskā otrā plāna lomā – viņa spēlē gidi un uz ekrāna parādās uz dažām minūtēm – toties pa trim lāgiem. No ceturtdienas Kannās sākas konkursa programmas skates. Konkursā ir iekļautas 20 filmas, šo filmu autoru vidū ir izcili režisori Larss fon Trīrs, Terenss Maliks, brāļi Dardēni, Pedro Almodovars un citu. Konkursa skati vērtēs žūrija Holivudas aktiera Roberta de Niro vadībā – viņa komandā ir arī kolēģi Uma Tūrmane un Džūda Lovs u.c. **Vairāk par Kannu kinofestivāla norisēm lasiet ceturtdien, laikraksta Diena kultūras lapās un arī turpmāk diena.lv un laikrakstā. Festivāls turpināsies līdz 22.maijam.**
Rietuma: Allena Pusnakts Parīzē – apbrīnojams vieglums
Trešdienas vakarā Kannās atklāj 64. Starptautisko kinofestivālu – atklāšanas filmas gods ir uzticēts amerikāņu režisora Vudija Allena filmai Pusnakts Parīzē. Kau arī oficiālie festivāla viesi un starptautiskās zvaigznes filmu ieraudzīs tikai 20.00 pēc Latvijas laika, presei jau ir bijusi iespēja gan novērtēt filmu, gan uzklausīt Vudiju Allenu un viņa komandas locekļus – aktierus Ouvenu Vilsonu, Reičelu Makadamsu, Mārtinu Šīnu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.