Kā Dienai apgalvo LM muzejpedagoģe Astra Dzērve, šobrīd Liepājā skatāmie Dalī oriģināldarbi - grafikas, apgleznotie šķīvji, medaļas, bareljefi un citi mākslas darbi - nekādā ziņā neatpaliek no viņa eļļas gleznām. "Varbūt tajos pat var ieraudzīt kādas smalkākas lietas," viņa piebilst.
Dalī darbu ekspozīcija nonākusi Liepājas muzejā (LM), pateicoties franču kompānijai SARL Amiencom, kura ir apkopojusi piecu franču kolekcionāru rīcībā esošās kolekcijas un piedāvā tās kā vienotu veselumu vairākiem muzejiem. Astra Dzērve stāsta, ka LM bijusi gan iespēja, gan arī brīvs brīdis grafikā šo ekspozīciju uzņemt. Nenoliedzami arī vēlme būt pirmajiem!
Liels finansiālais ieguldījums no pilsētas netika prasīts - atklāj muzeja pārstāve. Saistībā ar maijā sākušos Eiropas unikālu privātkolekciju festivālu Vēsture bez robežām muzejā pašlaik ir uzstādīta augsta līmeņa apsardzes sistēma. Kompānija SARL Amiencom pati Dalī darbus gan apdrošināja, gan atgādāja uz Liepāju ar vienošanos, ka noteikta daļa no izstādes kases ieņēmumiem pienākas viņiem.
Franču kompānija apliecinājusi, ka ap 100 Dalī oriģinālo eksponātu izstādes īpašā vērtība ir trīs grafikas sērijas - turklāt katra no tām skatāma pilnā apjomā.
Sērija Benvenuto Čellīni autobiogrāfija ar 16 litogrāfijām tapusi 1945. gadā - renesanses mākslinieka B. Čellīni radošais mantojums bija iedvesmojis Dalī. Abus dižgarus vienojusi vēlme ap savu personību radīt mītus, kā arī abiem bijusi tuva doma, ka mākslinieka pasaules izjūta un redzējums maina realitāti, iedvesmojot radīt augstvērtīgus mākslas darbus.
Cikls Divpadsmit apustuļi jeb Apaļā galda bruņinieki (1977) tapis tad, kad noslēdzies Dalī daudzus gadus ilgušais iekšējās izziņas posms, kura laikā viņš meklējis ceļus pretī Dievam. Tieši cilvēcisko īpašību šķīstums un gatavība ideālu un ticības vārdā vīrišķīgi doties cīņā apvieno Dalī 12 apustuļus ar 12 Apaļā galda bruņiniekiem.
Savukārt trešo ciklu veido 20 litogrāfijas, kas veltītas Pedro Antonio de Alarkona stāstam Trīsstūrene (1874), sarakstītam tradicionāla dēku romāna stilā. Šis stāsts iedvesmojis filmas Daiļā dzirnavniece (1955) tapšanu, kurā vienu no galvenajām lomām spēlē Sofija Lorēna. Agrāk, 1917. gadā, pirmizrādi piedzīvoja Manuela de Faljas balets Trīsstūrene, kura kostīmu, dekorāciju autors bijis Pablo Pikaso.
Izstādes ceturto daļu veido vairākas piemiņas medaļas, ko mākslinieks veidojis par godu nozīmīgiem notikumiem. Piemēram, divas sudraba medaļas, kas veltītas 1986. gada Pasaules čempionātam futbolā Meksikā, un vara medaļa, kas radīta Gala-Salvadora Dalī fonda dibināšanas piemiņai 1984. gadā u. c. Šajā sadaļā apskatāmi arī dekoratīvie šķīvji no sērijām Spēļu kārtis un Septiņas mākslas. Ekspozīciju papildina arī Dalī laikabiedru un draugu darbi - vīna etiķetes un slavenās dziedātājas Amandas Līras radīta litogrāfija.