Veidojot šo koncertu, diriģents un kamerorķestris aicinājis uz sadarbību komponistus, kuri vedina klausītāju ļauties jaunām spēlveides tehnikām un tembru saskaņas eksperimentiem.
Koncertā pirmatskaņojumu piedzīvos Kārļa Rēriha končertīno Pazaudētais kontakts fagotam, ģitāras pedālim un stīgu orķestrim, kurā galvenā loma Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra (LNSO) pirmajam fagotam Jānim Semjonovam.
"Šajā lakoniskajā jaundarbā esmu izmantojis Jāņa Semjonova piedāvātās fagota jaunās spēlveides tehnikas, kuras realizētas, adaptējot inovatīvas tehnoloģijas – tajā skaitā fagota daudzbalsību un multimediālās iestrādes. Šāda veida radošās iestrādes ir inovatīvas iniciatīvas fagota izmantošanā ne tikai latviešu, bet arī pasaules mūzikas kontekstā,” par gaidāmo pirmatskaņojumu stāsta autors.
Andra Vecumnieka jaundarbā – koncertā timpāniem un stīgu orķestrim, kura pirmatskaņojumu viņš uzticējis LNSO sitaminstrumentālistei Elīnai Endzelei, jaušamas asociācijas un alūzijas ar viduslaiku korāļsekvences Dies irae tēmu, kas ir nāves un ļaunuma simbols pasaules mūzikas pieredzē. “Ne speciāli un mērķtiecīgi, bet impulsīvi un zemapziņas izjūtu līmenī skaņdarbā saskatāma 2022. gada sabiedrisko norišu emocionālā izpausme,” Andris Vecumnieks komentē savu skaņdarbu.
Arī Raivja Misjuna Sapņotāja sapņi kontrabasam un stīgu orķestrim šajā koncertā izskanēs pirmo reizi. Autors, kurš pats ir arī solists, stāsta: "Pats būdams kontrabasists un apņemoties šo darbu arī pirmatskaņot, esmu piedāvājis eksperimentus un radošos meklējumus ar kontrabasa tembra skanējumu mijiedarbībā ar orķestra stīgu instrumentu tembra modifikācijām, veidojot instrumentālā koncerta žanram raksturīgo "darbojošos personu" dialogu."
Savukārt Alvila Altmaņa otro redakciju koncertam basklarnetei ar orķestri atskaņos jaunā klarnetiste Laima Ratniece-Miltiņa. Basklarnetes koncerts ir retums ne tikai latviešu, bet arī pasaules mūzikas praksē. "Pats būdams ilggadējs LNSO basklarnetes mūziķis un turpinādams šī instrumenta spēli piekopt un pilnveidot arī pēc aktīvās koncertdarbības perioda beigām, sava darba otrajā redakcijā esmu uzsintezējis džezroka (tamdēļ arī liels sitaminstrumentu īpatsvars) un baroka mūzikas stilistikas iezīmes, apliecinot, ka arī šis specifiskais un "nekoncertiskais" instruments var būt solo līderis koncertžanra skaņdarba kontekstā," skaņdarba ideju izklāsta komponists.
Biļetes nopērkamas Biļešu paradīzes kasēs.