Šis festivāls Lietuvā notika jau vienpadsmito reizi, taču tikai šogad – pie Lūkštas ezera, netālu no vēsturiskās Varniai pilsētiņas. Atšķirībā no iepriekšējās festivāla norises vietas – kompleksa “Plūgo bruoliai” netālu no Jonišķiem -, šoreiz apmeklētāju rīcībā bija krietni plašāka teritorija, kā arī ezers, ko gan laika apstākļu dēļ nomēģināja vien retais. Festivāla muzikālais piedāvājums šogad bija gana krāšņs, protams, galvenā uzmanība tika pievērsta “smagsvariem” – tādu šogad bija trīs, lai arī pārējās apvienības bija ievērības cienīgas. Atšķirībā no lielas daļas apmeklētāju, kas festivāla teritorijā uzturējās jau no ceturtdienas, ierodoties piektdienas vakarā īsi pēc tur piedzīvotā negaisa, koncerts jau noritēja pilnā sparā. Lietuvieši “Nahash”, joprojām nemainīgi monumentālā paskatā, joprojām apdziedot okultisma tēmas, apmeklētājus tikai sagatavoja vakara galvenajiem māksliniekiem – grupai “Destroyer 666”, kuri, lai arī jau labu laiku uzturas Eiropā, sevi joprojām spītīgi dēvē par Austrālijas apvienību. Vēsturiski izveidojušies kā thrash/black metal apvienība (grupa spēlē no deviņdesmito gadu vidus), “Destroyer 666” piedāvāja dziesmas no vai visiem radošās darbības periodiem, to skaitā arī pēdējā veikuma – albuma “Defiance” (intervija ar grupas idejisko un muzikālo līderi Kītu “K.K.Warslut” – portālā Diena.lv tuvākajā laikā). Jau tradicionāli “Kilkim Žaibu” otrs virziens līdz ar metālmūziku ir etnisko sakņu popularizēšana – arī šogad uzstājās vairākas folk/pagan metal grupas, sestdiena bija veltīta kauju paraugdemonstrējumiem un amatnieku noslēpumu vērošanai. No vakarpusē dzirdētajām grupām uzmanību piesaistīja “Percival Shuttenbach” – poļu pagan/ folk apvienība, kas kā muzikālo pamatu izvēlējušies heavy metal, turklāt gandrīz visus instrumentus spēlē sievietes. Savukārt lietuviešu paganmetal grupa “Obtest”, ja arī nepārsteidza ar jauniem skaņdarbiem, demonstrēja muzikāli augstvērtīgu kvalitāti un folkmūzikas izcilo saskaņu ar metālmūziku. Personīgais pārsteigums – sestdienas vakara divas “lielās” grupas, kas pilnībā sajauca kārtis un lika pārvērtēt līdzšinējās prioritātes. Ukraiņu “Nokturnal Mortum” elektrizēti spēcīgais uznāciens pārņēma savā varā jau no pirmajām ģitāras skaņām, šķiet, bieži negadās, kad kādas metālapvienības koncertā publika ieslīgst gandrīz vai kolektīvā transā, pilnībā dzīvojot līdzi melodijām. Savukārt “Primordial” sagādāja vilšanos – ja ierakstos īru apvienība izceļas ar dziļu, nostrādātu skanējumu un emocionalitāti, tad koncertā, iespējams, dēļ saguruma pēc tālā ceļa, bija manāma vien atblāzma no potenciālās spozmes, turklāt vokālistam tā pavisam noteikti nebija bijusi tā veiksmīgākā diena.Diemžēl jāatzīst, ka līdz ar aizvirzīšanos tālāk Lietuvas vidienē, latviešu publikai festivāls “Kilkim Žaibu” kļuvis mazliet neinteresantāks – salīdzinoši ar iepriekšējiem gadiem, apmeklētāju kļuvis mazāk. Jācer, ka tā organizatori radīs spēkus un interesi līdzīgu pasākumu sarīkot arī nākamgad, jo vieta beidzot ir atrasta ideāla, rastas arī iespējas nodrošināt pilnībai tuvu skanējumu, kā arī, nenoliedzami, mākslinieku izvēle šogad bija izcila.
FOTO: Metālmūzikas festivāls “Kilkim Žaibu” Lietuvā
Gandrīz pašā ezera krastā slejas nopietna izmēra skatuve, šķīst krāsainas gaismas un stroboskopu šautras, apkārt drūmi šūpojas mežs, un visa apkārtne pielieta ar skarbām ģitārskaņām, izteiksmīgi monolītiem ritmiem. Apmēram šāds skats pavērās piektdienas vakarā, ierodoties kempingā pie Lukšta ezera, kur šogad norisinājās metālmūzikas festivāls “Kilkim Žaibu”.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.