Koncertā tiks atskaņoti komponista meistardarbi – Kvartets vijolei, altam, čellam un klavierēm, Trīs poēmas korim ar Česlava Miloša dzeju un 2013. gadā sacerētais duets vijolei un čellam Castillo Interior, kurš Latvijā izskanēs pirmoreiz.
Česlava Miloša (1911–2004) dzejas pamatmotīvs ir eksistences nenotveramība, mirkļa un mūžības dialektika. Līdzīgas vērtības savu kora poēmu muzikālajā valodā izcēlis Pēteris Vasks, pirmo poēmu Logs/Window komponējot kā gregoriskā korāļa dziedājumu, kas mijas ar blīvi piedziedātu korāli. Otrā poēma Tik maz/So little balstīta uz sonorisma elementiem, it kā atdarinot cilvēku izsaucienus, kurus balsīm nav ļauts runāt un gribēto izteikt. Trešajā poēmā Sastapšanās/Encounter akcentēts tagadnes un pagātnes atmiņu pretstatījums, ko vainago fūga un klusināta izgaišana.
Pētera Vaska dueta vijolei un čellam tapšanu rosinājusi pasaulslavenā čelliste Sola Gabeta. Darba nosaukums Castillo interior saistīts ar Karmela ordeņa reformatori, katoļu svēto un kristīgās meditācijas skolotāju Svēto Avilas Terēzi, kura bijusi pirmā sieviete, kas piepulcināta Baznīcas mācītāju pulkam. Dvēseles pils (Las Moradas jeb El Castillo Interior, 1577) ir viņas slavenākais darbs, kas veltīts apcerīgajai jeb klusajai lūgšanai.
Klavieru kvartets daudzu instrumentālās kamermūzikas opusu vidū, kurus Pēteris Vasks sacerējis jau kopš 20. gadsimta 80. gadiem, ir vienīgais šādam instrumentu sastāvam rakstītais darbs. To pasūtinājis Rietumkorkas kamermūzikas festivāls. Sešdaļīgajā opusā Pēteris Vasks klausītāju aicina doties garīgā ceļojumā, kvarteta dramaturģiju veidojot no saspringtas un skaudras neziņas, kas caur dvēseles sāpēm un ciešanām aizved uz mierpilnu atklāsmi un gaismu. Klavieru kvartets bija arī to opusu vidū, kas 2015. gada februārī ar Latvijas Republikas vēstniecības ASV atbalstu klavieru kvarteta RIX priekšnesumā izskanēja Pētera Vaska autorkoncertā Vašingtonas senākajā laikmetīgās mākslas muzejā The Phillips Collection.
Komponista Pētera Vaska mūzika atbalsojusies tālu pasaulē, taču, lai kāda būtu viņa muzikālā valoda un izteiksme, tās uzdevums visos laikos palicis nemainīgs – uzturēt gaismas stariņu un uzrunāt cilvēka dvēseli. "Vienmēr esmu jutis, ka mūzikā daru to pašu, ko mans tēvs mācītājs, – sludinu. Varbūt varu klausītājiem pavēstīt būtiskāko vai vienkārši mierināt un stiprināt? Ar vārdiem un skaņām, kuras uzskatu par pašām nepieciešamākajām, mēģinu vēstīt to, kas man šķiet vissvarīgākais. Uzskatu, ka esmu tiesīgs piedāvāt tikai absolūti un dziļi pārdzīvoto. Tikai vienīgos vārdus, jo man mūzika ir augstākais veids, kā Dievs var runāt ar mums visiem," atzinis komponists Pēteris Vasks, kurš šodien ir viens no pazīstamākajiem latviešu skaņražiem pasaulē.