Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Izrādes Zudušo laiku citējot recenzija. No patiesas mīlestības dzimis stils

Zudušo laiku citējot. Režisore Ināra Slucka. Nacionālais teātrisHenrieta Verhoustinska ****Kad cilvēks no visas sirds ir ar kaut ko aizrāvies, viņam, atrodot domubiedrus, izdodas radīt pievienoto vērtību: tieši tā ir noticis ar Ināru Slucku un viņas izrādi Zudušo laiku citējot. Režisores mīlestība pret film noir radījusi ne tikai stilīgu formu izrādei, kurā uz ekrāna notiekošais ir asprātīgā dialogā ar reālām skatuves norisēm, bet arī pievienojusi negaidītu "mesidžu" no vecu filmu citātiem sakompilētajam krimiķa sižetam - mākslinieks vienmēr ir drusku traks.

Bulgakova Teātra varonis - dramaturgs - rakstot redzēja savus varoņus mazītiņus skraidām pa galdu. Kaspara Zvīguļa scenārists Marks Veilers pats kļūst par savas filmas varoni un vairs neatšķir, kur kino, kur - īstenība (lūk, kur lieliski strādā ekrāna un skatuves kokteilis). Galu galā arī operatora Ulda Janča melnbaltā versija par _film noir _ar latviešu aktieriem ir aizraujošs detektīvs ar (gan ne viscaur) fascinējošu kadru. Kā teātra mākslas fanei man patīkams pārsteigums ir teju visu Nacionālā teātra aktieru, kā arī Ērika Vilsona spēja atveidot dzīvus, motivētus cilvēkus, saglabājot attiecīgā kino stilistiku žestos, gaitā un runas manierē. Īpaši priecē Kaspars Zvīgulis nobriedušā, kaislīgā, bet ne neirastēniski saburzītā ampluā un Līga Zeļģe, kurai ļoti piestāv šis laikmets un stils. Savukārt tas, ka izrāde nav pilnīgi vienmērīga un tehniski perfekta, - tas dzīvā teātrī no defekta kļūst par efektu.Maija Svarinska *****Nacionālo teātri gribu apsveikt: tam ir dzimusi talantīga režisore Ināra Slucka, kuras vadībā tapusi īpaši smalka izrāde. Perfekcionisms - varbūt šis vārds vislabāk raksturo Sluckas komandas darbu. Tas panākts ļoti pārdomāti un mērķtiecīgi. Vēstījums par scenāristu Marku Veileru, kurš, rakstot scenāriju filmai, par tās tēliem ir izvēlējies sev pazīstamus cilvēkus, ir konvertēts film noir estētikā. Tās pamatprincips: "kā" allaž ir svarīgāks par "kas". Apbrīnojami, cik konsekventi šiem nosacījumiem ir pakļauta darbība, ļaujot teātra realitātei saplūst ar kinopasauli. Kurš kaut mazliet interesējies par kinomākslu, nevar nepamanīt, cik atbilstīgi noir stilistikai ir veidots gan pats sižets (Ēriks Vilsons, Ināra Slucka), kad notikumu hronoloģija tiek īpaši sarežģīta, gan skatuviskās (scenogrāfe Kristīne Abika) un filmētās mizanscēnas (operatori Uldis Jancis, Aleksandrs Grebņevs, videomontāža Linda Ģībiete, konsultante Dita Rietuma), kurās jaušama slīpo/vertikālo līniju dominante, gan vecmodīgi skaistie vizuālie tēli vai, piemēram, gaisma, kuru ik pa brīdim nomāc krēsla (Lienīte Slišāne). Itin viss ir aizgājušās mākslas citējums. Tikpat eleganti un organiski pagātnē iekļaujas lomu atveidotāji. Īpaši jāuzteic Kaspara Zvīguļa Veilers. Būtu vieta, varētu nosaukt vairākus kinovaroņus, kuriem viņa tēls ir radniecīgs. Ko lai saka: fascinējoši kādreiz ir bijuši vīrieši...

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja