Un, kaut arī šī sirds klīst starp šmucspaini un dēla gultu, režisors ir viņas pusē. Ko viņš tur saredz? Iestudējums bez dramatizēšanas rāda reālo dzīvi laukos – varbūt tikai mentalitāte ir nedaudz slāviskāka, kaut teksti ir stipri lokalizēti. Vide ir tipiska lielai daļai lauku viensētu. Tēlu galerija liekas kā no ikdienas policijas ziņām paņemta. Viens dēls – speciālās skolas absolvents, otrs – cietumnieks. Pēc kautiņa ar dēlu bremzēts vīrs, pusakls «īrnieks», kurš guļ blakus Ausmai, kaut vīrs turpat uz matrača pie krāsns. Teksti, kas TV ziņu sižetā lielākoties sastāvētu no pīkstieniem. Sadzīves strīds, kura laikā viens dēls saņem nazi ribās. Kaimiņiene, kuras meita ik gadu dzemdē pa nezināmas izcelsmes bērnam, kādu arī aprokot tūlīt pat dārzā. Otra kaimiņiene, kuras nosacīto turību sagrauj vedeklas vieglprātība. Un alkohols ikvienā situācijā. Nemaz nerunājot par miesiskajām attiecībām, kas šokētu, ja par tām šeit nerunāti tik vienkārši kā par iesnām.Izrādes sākumā pamazām pārņem dusmas un iekšējs protests – nē, tik zemu mēs vēl neesam, tik slikti jau nav! Tomēr viens pēc otra tēli iegūst asociatīvas aprises ar konkrētiem cilvēkiem – kaimiņos, rados, galu galā – sadzīviskos reģionālās preses stāstiņos. Un pamazām atklājas cilvēks. Lai kāda būtu viņa čaula, svarīgi ir tas, ka katrā slēpjas cilvēks. Kā izrādē saka Egona Dombrovska tēlotais Juris – gudrībai un muļķībai pasaulē jābūt līdzsvarā. Ja Āfrikā viens ļoti gudrs dakteris ārstē bērnus, tad visa viņa muļķība jāuzņemas kādam citam. «No tāda viedokļa arī es izrādos vajadzīgs pasaulē,» viņš secina. Starp citu, Egons Dombrovskis kārtējo reizi apliecina, ka ir fantastisks aktieris. Brīžiem pat kļūst bail – vai šis tēlojums neatsauksies uz aktiera veselību?!Smiekli, asaras, dusmas, bezcerība un smeldze – izrādē ir atrodama visa cilvēcisko emociju gamma, ja vien aktieru ansamblis to spēs ilgtermiņā noturēt virs rutīnas. Un vēl viena ķecerīga doma – vai lugas tēlu galerija virspusēji nesimbolizē to tautu, kuru saskata Latvijas tā sauktā elite, apveltot ar nicinājumu un izturoties pret viņiem kā pret mēsliem? Tikai – kurš gan viņus par tādiem padarījis? Kurš viņiem licis aizmirst par spēju ieklausīties sevī un sadzirdēt cilvēku?
FOTO: Džilindžers ar Hananu ieskrāpē dvēselē
5. februārī Liepājas teātrī būs pirmizrāde mūsdienu dramaturga, režisora un aktiera G. Grekova drāmas Hanana iestudējumam. Godalgotās lugas Hanana iestudējums Liepājas teātrī sit zem jostasvietas un skrāpē dvēseli. Džilindžera veidotais stāsts ir par lauku sievieti Ausmu, kura vadās pēc sirds likumiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.