Patlaban ilgstoši iesaluši 9 kuģi, pārsvarā pie Kolkas, Rojas - Mērsraga un Rīgas ostas tuvumā, pavisam 32 kuģi atrodas Rīgas jūras līcī.
Rīgas Brīvostas pārvalde informēja, kuģošanas apstākļi ir apgrūtināti biezās ledus segas dēļ, kas ir izveidojusies lielā aukstuma un bezvēja rezultātā. Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs ziņoja, ka līdzīgi laika apstākļi varētu pieturēties vēl divas līdz trīs nedēļas.
Kuģu kapteiņus aicinās, ja iespējams, neplānot ienākšanu Rīgas jūras līcī un Rīgas ostā. “Tāpat jāievēro un stingrāk jākontrolē Rīgas Brīvostas kapteiņa ziemas apstākļos noteiktie ierobežojumi, proti, ledus navigācijas laikā Rīgas jūras līcī nedrīkst kuģot kuģi, kuru jauda ir mazāka par 1600 kW un neatbilst ledus klasei 1C,” skaidroja I. Svikliņa.
Līdz piektdienai krasta apsardze aptaujās kuģus par to degvielas rezervēm un nepieciešamajām piegādēm. Nepieciešamības gadījumā Valsts robežsardzes un Rīgas Brīvostas rīcībā esošie velkoņi nogādās kuģiem dzeramo ūdeni, pārtiku vai dīzeļdegvielu palīgdzinēju darbībai, lai nodrošinātu enerģijas un siltuma padevi uz kuģiem.
Ņemot vērā, ka kritisks apdraudējums cilvēku veselībai vai apkārtējai videi nav prognozēts, pašlaik ārkārtas pasākumi netiek plānoti.
Nepieciešamības gadījumā Nacionālo bruņoto spēku rīcībā esošais helikopters ir gatavs veikt cilvēku evakuāciju no kuģiem.
I.Svikliņa apgalvoja, ka neizpratni rada fakts, ka šajās dienās no Rīgas ostas ir izlaisti 7 kuģi, kas neatbilst Rīgas Brīvostas kapteiņa decembrī izdotajiem ziemas kuģošanas ierobežojumiem, un visticamāk iesals.
Rīgas Brīvostas pārvaldei uzdots izanalizēt līdzšinējā darbība un savas kompetences ietvaros jādara viss nepieciešamais, lai turpmāk nodrošinātu atbilstošus kuģošanas apstākļus un līdzīgas situācijas neatkārtotos, jo “šādi notikumi nelabvēlīgi ietekmē Latvijas kā tranzīta valsts tēlu,” piebilda I.Svikliņa.