Jāatgādina, ka pagājušā gada rudenī Rīgas dome ziņoja, ka plāno tērēt 2,2 miljonus eiro, tostarp izbūvējot maģistrālo veloceliņu Centrs-Ziepniekkalns.
Tomēr, kā ziņo Satiksmes departaments, 2017.gadā Rīgas pilsētas velotransporta attīstības programmas nodrošinājuma ietvaros paredzēts realizēt projektu Veloceļa izbūve Turgeņeva ielā, kura izmaksas ir lēšamas 700 tūkstošu eiro apmērā.
"No nepieciešamās summas 200 tūkstoši tiks izmantoti no Rīgas pilsētas velotransporta attīstības programmas nodrošinājumam paredzētajiem 236 865 eiro, bet atlikusī summa no mērķdotācijām," skaidroja Ahuna-Ozola.
Tāpat arī šogad velosipēdistiem, visticamāk, nebūs ērts ceļš uz Ziepniekkalnu portālam, Diena.lv sacīja Ahuna-Ozola: "No maģistrālā veloceļa Centrs-Ziepniekkalns izbūves, ņemot vērā šķēršļus tehniskā projekta izstrādē, un bažas, ka tās netiks atrisinātas līdz būvniecības sezonas sākumam, atteicāmies. Tomēr vēlos norādīt, kolīdz tehniskā projekta jautājums tiks atrisināts, tā nekavējoties Satiksmes departaments izskatīs iespēju iesniegt šo projektu budžeta grozījumos projekta realizācijai."
Runājot par velosipēdiem paredzētu infrastruktūru, jāatgādina, ka arī VAS Latvijas Valsts ceļi pērn ziņoja, ka šogad līdz 31.martam plānots izstrādāt velosatiksmes attīstības plānu. Kā uzņēmuma Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdis Jānis Lange norādīja aģetūrai LETA - arī nepietiekama ceļu būvei paredzēta finansējuma apstākļos ir būtiski izbūvēt ērtu un drošu veloinfrastruktūru vietās, kur tā būs paredzēta. Vienlaikus gan viņš atzīmēja, ka ne visur, kur tiks būvēti jauni ceļi, tiks paredzēta veloinfrastruktūra. Kā uzsvēra Lange, jo attīstītāka valsts, jo lielāka uzmanība tiek piešķirta velotransportam.
LVC ar Riteņbraucēju apvienību parakstīja arī sadarbības līgumu. Apvienības valdes priekšsēdis Viesturs Silenieks pateicās LVC par izpratni. Viņš skaidroja, ka kopā ar uzņēmuma pārstāvjiem ir rīkota diskusija par veloinfrastruktūru un LVC pārstāvji koleģiāli esot pieņēmuši riteņbraucēju idejas.
Bunis