Pilnsabiedrība par 3,99 miljoniem eiro nodrošina Eiropas platuma (1435 mm) sliežu ceļa projekta Rail Baltica (RB) detalizētu tehnisko izpēti. Tās laikā, izmantojot daudzkritēriju analīzi, ņemtas vērā četru grupu intereses: lietotāji – cik ātri pasažieri un kravas var pārvietoties pa trasi; infrastruktūras pārvaldītāji – cik izmaksās trases būvniecība un uzturēšana; sabiedrība – ietekme uz dažādiem īpašumiem, uzņēmumu darbību, kultūras pieminekļiem, vidi; publiskais sektors – valsts un pašvaldību nākotnes plāni.Pagaidām netiek atklāts, kāds būtu labākais risinājums RB trases ievadam Rīgā, tomēr esot skaidrs, ka būs savienojums ar esošo dzelzceļa staciju, saka pilnsabiedrībā ietilpstošās SIA Grupa93, kas specializējas teritorijas plānošanā, vadītājs Neils Balgalis. Pēc viņa teiktā, ņemot vērā ostas, transporta nozares uzņēmēju un to organizāciju viedokļus, nolemts, ka RB līdz ostai būvēts netiks, jo tiks izveidots multimodāls kravu terminālis pie Salaspils. Tas ļaus sasaistīt ostu ar RB, izmantojot jau esošo dzelzceļa un autoceļu infrastruktūru. Latvijas dzelzceļam jau ir ostas apgādes tīkls Šķirotavā, saka pilnsabiedrības dalībnieces SIA Konstruktionsgruppe Bauen Latvija valdes priekšsēdētājs Arnis Skrastiņš. Savukārt, ja RB ietu līdz ostai, tad būtu nepieciešams izbūvēt pievedceļus līdz visiem termināļiem, lai kādu nediskriminētu. Pēc ekspertu teiktā, RB konkurēs ar aviolīnijām, un tas būs ieguvums pasažieriem. Ievadu galvaspilsētā esot visai komplicēti saskaņot, taču Latvijas dzelzceļš piekritis atsevišķu savu sliežu posmu novākšanai.
Trīs Baltijas valstu kopuzņēmumam RB Rail līdz 26.februārim jāiesniedz projekta pieteikums līdzfinansējumam no Eiropas infrakstruktūras savienošanas instrumenta līdzekīem/ No 2017.gada varētu sākt zemju atsavināšanu (Rail Baltica trase varētu skart 2000 īpašumus maksimālajā izbūves scenārijā) un projektēšanu. Savukārt līnijas Tallina-Pērnava-Rīga-Kauņa izbūvi plānots sākt 2020.gadā, pabeidzot līdz 2025.gadam, bet līdz 2030.gadam - arī savienojumu ar Varšavu. Tādējādi līdz 2025.gadam jaunais dzelzceļš būtu piemērots pasasžieru apkalpošanai Baltijas ietvaros.
Plašāk lasiet rakstā Rail Baltica jātiek skaidrībā ar ievadu Rīgā ceturtdienas, 22. janvāra, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!