"Šobrīd būtiskais cilvēkiem ir komforts, tieši tāpēc izvēlējāmies uz to likt lielāko uzsvaru. Tas ir veids, kā mēs mēģinām padarīt dzelzceļa pārvadājumus konkurētspējīgākus. Mums ir svarīgi, lai cilvēki izvēlas braukt ar vilcienu tāpēc, ka tas ir ērtāk," Dienai skaidroja Latvijas dzelzceļa pārstāvis Māris Ozols.
Jaunie vagoni nekādā veidā neietekmēs ne pārvietošanās ātrumu, nedz arī biļešu cenas. Cena ir atkarīga no datuma, kurā ieplānots brauciens. Kā noskaidroja Diena, piemēram, janvārī biļete katrā virzienā caurmērā maksā ap 40 eiro, tomēr SV divvietīgajās kupejās cena svārstās ap 200 eiro. Tieši SV kupejas varēs baudīt jaunajos vagonos. Nesen notika šo vagonu prezentācija, un Latvijas dzelzceļa pārstāvji ar lepnu izrādīja vagonu moderno dizainu.
Vagoniem būs automātiskas, ar elektronisku atslēgu slēdzamas kupeju durvis, elektronisks informācijas tablo, moderna multimediju sistēma, kā arī transformējamas gultas, kas kupejās nodrošinās vairāk brīvas telpas. SV vagonu pasažieriem turpmāk būs pieejamas arī dušas.
Uz jautājumu, vai tika rīkots konkurss par jauno vagonu piegādi, Māris Ozols atbild noliedzoši. Arī par izmaksām viņš nerunā. "LDz Cargo nodrošina vilciena lokomotīvi un pašu pārvadājumu, saskaņo atiešanas un pienākšanas laikus. Mēs sadarbojamies ar SIA L- Ekspresis, viņi arī ir šo vagonu īpašnieki un atbildīgi par atbilstoša personāla nodrošināšanu," skaidro Ozols. Viņš nevēlējās atbildēt, cik liela ir nomas maksa. "Tā ir komercinformācija. Tas ir loģiski, ka informācija par nomas līgumu ar piegādātājiem netiek izpausta."
Tuvāko gadu laikā L-Ekspresis cer panākt, ka vagonu remonta pakalpojumi veidos pusi no uzņēmuma kopējā apgrozījuma. Šī pakalpojuma eksportu plānots divkāršot, meklējot klientus tādās valstīs kā Igaunija, Lietuva, Krievija un Azerbaidžāna.
Visu rakstu lasiet pirmdienas, 4.janvāra, avīzē Diena!