Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Pirmdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva

Pareizā nakts

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Vārds
V
Sandra Jansone 30.06.2014 12:27 īstenībā situācija ir vēl traģiskāka. Likumā par apsaimniekošanu un līgumā starp dzīvokļu īpašniekiem un apsaimniekotāju ir noteikts, ka dzīvokļu īpašniekiem ir tiesības uz visu dokumentāciju, lai pārbaudītu rēķinus ,pārskaitījumus, līgumus starp apsaimniekotāju un pakalpojumu sniedzējiem. Pakalpojumusniedzēji ir - a/s Rīgas siltums, SIA Rīgas ūdens, a/s Latvenergo , sia Vides pakalpojumi. Kā es noprotu, no telefonsarunām un no tām atbildēm, kuras uz saviem pieprasījumiem esmu saņēmusi - ir oficiāli noteiktie tarifi un ir konfidenciālas vienošanās , par zemākām cenām starp valsts a/s un apsaimniekotāju a/s . Starpība ir apsaimniekotāju peļņa. Viena lieta - labi, lai pelna, bet tad nav skaidrs, kāpēc mums tiek melots, ka esot jāmaksā līgumsodi, tāpēc apsaimniekotāji aprēķina milzīgas soda sankcijas, bet noskaidrot patiesību - tikpat kā neiespējami. 2013.gadā bez apkures palika milzīga deviņstāvu māju Duntes ielā. Tas ir jaunais projekts, tur mitinš bagāti cilvēki - viņi ātri nokārtoja lietas, bet tie bija mūsu bijušie apsaimniekotāji, kuri 2010.gadā pasludināja maksātnespēju, nodibināja jaunu a/s un rīkojās pēc vecās shēmas - vārda tiešā nozīmē - legāli apzga cilvēkus - iekasēja naudu un to tālāk nepārskaitīja pakalpojumu sniedzējiem. Apsaimniekošanas biznesā spēle notiek vienos vārtos - apsaimniekotāju interesēs. Viņi ir ziedotāji partijām, viņi ir likumu noteicēji - tādu likumu, kuri ļauj legāli apzagt Latvijas valssts pilsoņus. Cilvēki no valsts turpina aizbraukt - arī šāda veida legālas zagšanas dēļ. http://www.delfi.lv/news/comment/comment/liga-brikena-maju-parvaldisanas-un-apsaimniekosanas-likuma-grozijumi-kakim-zem-astes.d?id=44661410#ixzz367JmokBw Sandra Jansone 30.06.2014 12:32 Piemēram, ir valsts a/s Lattvenergo un ir Enerģētikas likums. Jā un ir apsaimniekošanas likums. Un ir patiesība, kura ir kaut kur tur ārā. Un ir mums Tieslietu ministre baiba Broka, kura ir pārņemta ar savas personības problēmām. Un ir Nacionālā Apvienība, kura pozicionējas, kā latviešu tautas glābēji, bet kuri gadu desmitiem nespēj tiesu sistēmu izvest no ķēķa. Šefpavārs ir miris, bet vai tāpēc situācija mainīsies ? Grūti spriest. Pat nerakstās - cerība ir.... http://www.delfi.lv/news/comment/comment/liga-brikena-maju-parvaldisanas-un-apsaimniekosanas-likuma-grozijumi-kakim-zem-astes.d?id=44661410#ixzz367JvhU00
Robins
R
Lielākā daļa tā arī nav sapratuši uzrakstīto. Diemžēl. Vispār dīvaini, ka šeit arī pulcējas ļauži, kas izlasa, bet domu izlobīt nespēj. Nesen runāju ar vienu vecākā gadagājuma skolotāju, kas teica, ka jaunieši uz koledžu atnāk nemākot rakstīt ar pildspalvu. Un vēl sliktāk ir tas, ka nespēj saprast uzrakstīto materiālu. Acīmredzot tviteris un citi sociālie tīkli notrulina smadzenes un vienkāršo prātu līdz pēdējai robežai. Vēl esmu pamanījis, ka cilvēki, kuriem ilgi patīk runāt pa mobilo, ar nesaprot vienkāršas un loģiskas lietas. Viņi nespēj vairs analizēt un dziļāk par virspusi neredz. Acīmredzot augstfrekvence pie auss un smadzenēm izžāvē domāt un analizēt spēju.
Senais
S
Vai Jums neskiet dumji bazt visus viena maisa? P.S. Atvainojiet, ka esmu arzemes un slinkums instalet mikstgarumzimes.
  • 1
  • 1
skaislei
s
Kāda jēga rakstīt, ja to nespēj saprast?
  • 1
  • 2
Skaisle
S
tā aizrāvies, ka tā arī savu viedokli neuzrakstīji - arī laikam būsi izžuvis. Līdzjūtība.
  • 4
  • 3
oi, oi,oi
o
Tik briesmīgs dzīvesstāsts. Skaidrs, kāpēc Tev vienīgā vieta kur komunicēt ir nets. vienīgā vieta, kur kāds uzmanību pievērš.
Skaisle
S
Learn French with - Marie Laforêt Mon amour mon ami . Rodrigo, uzraksti kā Tu domā - klausoties dziesmas un ik pa laikam dziedot līdzi - var iemācīties valodu ? Es vienkārši ģībstu tajās vietās, kur Dalida dzied - paroles, paroles, paroles, bet viņai pa vidu spraucas Delons ar savu que tu es belle, que tu es belle. Labi, šoakar laikam putās tomēr nebridīšu, bet noskatīšos Satyricon. Jā un par to ideālismu - es tev nepiekrītu. Sauc lietas īstos vārdos -absolvenit visi centušies - uzvalkos, kleitās, firzūrās....Un tad padomā, kā vecos laikos bija - skolas, arī augstskolas taču bija vispārējas apgaismības , kultūras paraugvietas. Tie jaunieši taču ieguva izglītību. Nu labi, pietiks. Seksīgu vakariņu:)
  • 2
  • 0
Rodrigo
R
Skaisle, es teikšu, taisnība jau Tev par grieķiem ir - bet viņi saulē arī nevar pliki staigāt . Pie mums tā atkal nevar - baznīcā vajag ar pietāti un sabiedrībā tāpat. Tur es Tev atkal piekrītu un iedošu kārti, ko sākumā nepiešķīru. Domāju, seksīgi izvalstīsies, nekā, runā pikti. Runā par jostu. Uz zelta jostu, uz zelta domu... Kārtības nav nekur, fakts. Tev reizēm no balkoniņa viss pašmērķīgi pareizi izskatās. Ideāliste.
  • 1
  • 0
Skaisle
S
saule jūras putās - to gan gribētos, un kā vēl gribētos. Bet vispār, oi oi varu ieteikt - iztēlojies mani ar Tatjanas Ždanokas, vai nezinu, kādas vēl garlaicīgākas, vēl vecākas nešpetnākas un nejēdzīgākas kundzītes seju un tad tev nākamos 100 gadus būs vienalga, vai kāds ar amni komunicē vai nē. Es no savas puses manis apcerēšanas vietā varu ieteikt pārdomām - Salīdzini Merkeli un Straujumu. Šis fantasiski vientiesīgais Straujumas izteicienu stils , kā piemēram - man šķiet,ka Prorošenko būs labs prezidents, man šķiet, ka Circene pati atkāpsies ...utt. Un man atkal šķiet , ka ar tādu premjeri Latvija ar jaunu sparu,jaunu paātrinājumu ripo pretī jaunai krīzei. Kamēr mīļomītei Straujumai viss tikai šķiet, tikmēr jaunas shēmas un jauni projekti vēl neizzgatā izzagšanai gatavi. Tūlīt rudenī beigsies atvaļinājumi, sāksies pēdējais pirmsvēlēšanu cēliens un tad tik būs. Pa info drumslām no šīm liellopu dzīrēm mums arī atmetīs. Jā un pretī - Merkeles - maziņais mīkstais un tomēr - pasaulē spēcīgākais sievietes kulaciņš ar tiešumu, konkrētību un teikto solījumu izpildi. Vai teiksim , suņi rej, karavāna iet tālāk. Nu tā pati karavāna, kurā met klāt arvien jaunus un jaunus izpostītu bērnu likteņus, bāriņtiesas uzdzīvo kā izsalkušas lauvas pie jaunas antilopes maigās sulīgās miesas - no valsts atbildīgajām amatpersonām klusums. Raud viena mamma, otra mamma - bet valsts uzticējusi vienai personai izlemt bērna likteņus neprasot PILNĪGI GALĪGI UN ABSOLŪTI nekādus pierādījumus tam. Jo likumi bērnu aizstāvībai nav, valsti iesūdzēt nevar, valsts var atļauties terorizēt savus pilsoņus. Ko viena jauna sieveite, emocionāli sagrauta spēj pret visuvareno valsts teroru? Raudāt un puņķoties. Kad es par to lasu, es nespēju nosēdēt - gribas paņemt kādu sitamo un to sievieti aizstāvēt. Bet - nu kur tu skriesi un ko sitīsi - sistēmu nevar nosist un viens nekad nav karotājs. Sestdien biju izlaidumā RTU aulā. Un mani pārņēma baigākās skumjas. Kas ir noticis ar latviešiem - lielajiem dziedātājiem , dejotājiem , vispār kultūras mīlētājiem. Ceremoniju vada - zinību daļasa vadītāja - sarkana žakete,košmelnas zeķbikses, un vēl košsarkanākas augspapēdenes. Kad žaketīte tika nomesta, tad izrādījās,ka svārki un blūze pēdējiem spēkiem satur miesas kuplumu. Un tas viss plkst. 13:00 - akadēmiskā iestādē - bakalauru un maģistra diplomu izsniegšana. Otra dāma - teiksim tā - baltā dāma - tamborēts vilnas balts krekliņs un stretch gaišdzeltenas bikses, izspūrušie mati ar nengrieztām ilviļņu spurām - ar sprādzi piesprādzēti pakausim. Es tā arī mammai pateicu - laiki mainījušies - tagad priekamājas meičas ģerbjas skolotāju stilā , bet skolotājas mmājas stilā. Mamma salecās no tādiem vārdiem un tik noelsās - vuj, bet neko neiebilda. Uzskatu,ka tābija baigākā necieņa no mācībspēkiem pret absolventiem. Vīrieši jau bija daudzkārt adekvātāki. Tikai vienam - tam ar tādu žēlīgu seju, bija uzvalks par īsu, bet visādi citadi, turējās pieklājības robežās. Tad sauca kādu labvēļu pāri - pieceļas vīrietis - laikam kāds profesors - ūsas trīs gadi necirptas, mati noauguši, viņa dāmai zelta josta piedodiet, pupiem pa priekšu, mati abiem izspūruši,kā tikko abi kaislīgi bučojušies būtu. Ja tas būtu kaut kur kādā radošo vasaras nometnes noslēgumā - es saprastu, pieņemtu - bet tā - nabaga nabaga nabaga latvieši, ja jau pat akadēmiskā vide ir nolaidusies līdz tik drausmīgai nevīžībai ... Kā mani dievišķie senie grieķi - kopa savus ķermeņus, savas stāju, runas prasmes, dziedot un dzejot prasmes - tie bija cilvēki, to es saprotu - bet šis nevīžu , sliņķu un savstārpējas cieņas pūlis - man nav pieņemams. Es gribu atpakaļ uz Grieķiju un Perikla laikmetu vislabāk, es gribu - uz saules gaismu jūras putās es gribu.
  • 5
  • 2
Senais
S
Skaisliņ, te tos komentārus uzskricelēt nieks vien ir, ko var paveikt apdomājot nākamo teikumu darba tekstā.
  • 1
  • 0
Skaislei
S
Lai ko tu rakstītu, skaidrs ir viens - ar tādu intensitāti komenējot te, citiem kontaktiem un sazinai laika neatliek. Tā nu tas ir.
  • 4
  • 5
Rodrigo
R
Tak likās, ka atkal iepiņķēsies nepatikšanās, Skaisle. Tu man tomēr patīc. Kad robotojies un dalies. Zemenes apēdi? Uz baznīcu jau neiesi ar ogām ķeselē, bet ogas arī Dieva dāvana. Un saule uz jūras putām tāpat.
  • 3
  • 1
Skaisle
S
Mīļā,atceries - tikai iepazīstot rūgto - novērtēsi saldo. Un vēl atceries, ka piedzimstot - tikai Bendžamins Batons kļuva arvien jaunāks un jaunāks, kamēr tāpat nomira. Mēs visi pārējie esam pakļauti vieniem dabas un Tā Kunga likumiem. Arī visādi citādi - lai kādu atkal satiktu - ir jāšķiras utt. Ai, nu ko -dzīvo tik savu brīnišķo dzīvi, ko nu es te tik daudz mācu. Pati zināsi. Un komunicēju kur un kad un ar ko gribu, ja vien varu atļauties to, ko gribu - kāpēc nē. Jo mēdz būt visādi.
  • 7
  • 3
oi, oi,oi
o
Skaisle, nu nepārvērtē sevi.Ne Tevi kāds skauž, nekā. Nava jau par ko apskaust.
Skaisle
S
zini, es jau arī tā domāju, ne man dimanti, ne zelti, ne mašīnas , ne mājas, jaunība pagājusi, mīļākie pamukuši kur nu kurais, nevaru vien jaunu jāni sagaidīt, bet tu redz kāda ir tā cilvēka daba - to pašu kailo dvēselīti un pliko augumiņu skauž - nu ka šitā saka, ka mans augums it kā nevarot būt debešķīgs, tik vien kā grēcīgs. Visiem ir labs , bet man lūk, nē, žults par daudz esot. Es tad žulti izgāžu un eju smaidīdama un acis zibinādama, bet tie ,kas te pa kluso mani grūsta - jautājums - kā šiem pašiem ar žulti? Un ja es sevi nevērtēšu, kas tad mani novērtēs ? Šitie te - ūdenī grūdēji ? Šitie līko patiesību un sastāvējušās žults gāzēji? Nu ko tu mīļā. Es sevi mīlu un ļoti pie tam. Cik es kādreiz tos pašus Kuldīgas dakterus nenomocīju - tad man viena krūts lielāka par otru, tad skrienot vienā sānā allaž dūrējs metās, tad izlasīju, ka ja uz nagiem ir baltie ziedi - sirds esot slima. Dakteris paklausās - saka - esot vesela - garu mūžu nodzīvošot, es atkal - nekā nebij - lai sūta mani pie speciālista. Aizsūtīja. Bet nu tas gan ļauns cilvēks tas speciālists gadījās - kā sāka mani lamāt - simulante, sliņķe, jauns skuķis vecu sievu kaites meklējot un vēl vairāk, taču piezvanījis manai dakterītie un vēl to nešpetni izlamājis. Lūk, ļauns cilvēks bija. Es toties visu mūžu savu sirsniņu saudzēju. Cik nav vīrieši to plēsuši, Debess Visusvētā! Bet pukst vēl. Nu labi - nupat jau tikpat kā savā baznīcā būtu tevi ielaidusi. Pietiks, ar. Gādā tik par sevi, gan jau es par sevi pati.
  • 6
  • 3
Skaisle
S
Kas vēl man šķiet būtiski pateikt par Baznīcu. Uzskatu,ka mans ķermenis ir Baznīca Kristum - Svētajam Garam, Tam Kungam. Tāpēc, kad man kaut kas iesāpas - es rikšiem pie dakteres. Viņa man saka - nevajag bažīties, pasāpēs un pāries, un pāriet jau arī, bet - es izturos pret Baznīcu šīs pasaules eksistencē ar lielu pietāti un uzmanībbu. Ceļojot - man ir būtiski ieiet vietējās baznīcās - un ne tikai tāpēc,ka par brīvu ( tā jau tikai Rīgā par Pēteri un Domu jāmaksā - šiem apetīte lielāka kā visiem citiem ) , bet tāpēc,ka tā ir iespēja apbrīnot Kristus daudzveidību šajā pasaulē, un pateikties tam Kungam par esamību tieši šeit un tieši šajā brīdī. Bet tas protams, ļoti individuāli.
Skaisle
S
Bura bē(r)ni, skauģa bē(r)ni Grūda mani ūdenī; Pats Dieviņš roku sniedza, Vilka mani maliņā. Manā sapratnē visi, kuriem ir dvēsele ir Tā Kunga - Debesu tēva daļiņa - tempļi, baznīcas utt. Mēs visi esam daļa no dievišķā. Tai skaitā arī es, lai kāda es arī būtu un lai ko jūs par mani domātu, vai nedomātu. Un mīlestība , arī miesiskā, arī miesas - ir dievišķīgākais,kas mums dots. Un tādā nozīmē es nevis grēkoju , bet tieši otrādi - mīlot tuvinos debesīm - tiešā un pārnestā nozīmē. Nu - skauģi, ko tad vēl ? Gribat man iespert un iekost ? Nekas - pagribēsiet un pāries.
  • 8
  • 4
Senais
S
Tā jau ir, ka daudziem labāk patīk saldi meli, nekā rūgta patiesība, ko tad sauc par žultainumu un kā vēl citādi. Katra cilvēka ķermenis ir mājvieta dvēselei, kamēr tai lemts tur uzturēties, resp. templis garīgajam un tāpēc nav labi, ja to tīšuprāt maitā. Vienīgi ne katrs spēj saprast, ka fiziskais kalpo garīgajam, ne otrādi. Tas nedaudz sasaucas ar vērtējumu par esamības jēgu, kas noteikti ir garīga kategorija - daži ēd lai dzīvotu, bet citi dzīvo lai ēstu.
  • 3
  • 1
lūdzējs
l
Ja Skaisles ķermenis, ar visu ,kas tajā iekšā būtu templis Kristum , tad Skaisle tik žultainus komentārus nerakstītu. Tāpēc cits nekas neatliks kā uzlikt atbildību kādam katoļu svētajam, piem sv. Jūdam, kas ir bezcerīgo gadījumu aizbildnis un lūgt par Skaisli lai taču viņa reiz mitētos.
  • 4
  • 5
Skaislei
S
Cienītā, spriežot pēc Jūsu pastāstiņiem mīlas jomā,uzskats, ka Jūsu ķermenis ir Baznīca Kristum ,ir vairāk nekā augstprātīgs, ja neteiktu grēcīgs.
  • 3
  • 8
Senais
S
Nezinu cik Tev to gadu, bet atceries - Ja pēc 40 nekas nesāp, tad ir miris.
  • 3
  • 0
Skaisle
S
Manā šābrīža sapratnē ir tā. Baznīca priekš manis ir grēku nožēlas un piedošanas vieta, svētā sakramenta saņemšanas vieta un kopēju lūgšanu ar draudzi vieta. Kādreiz baznīca man bija arī sprediķu vieta, bet diemžēl kopš mācītājas Daces Rubļevskas sprediķiem , nekad vairs nav bijis tā,ka eju uz baznīcu tāpēc,ka gribu dzirdēt Tā Kunga vārdu no mācītāja. Bet to vairāk uztveru par savu individuālo gadījumu. Kad man bija 20 gadi, es gāju baznīcā, no kuras bija tikai drupas, dievkalpojumi notika balkus esošajā neapdzīvotā un neapsaimniekotā kultūras namā. Totreiz pie varas jau bija arhibīskpaps Vanags. Bet manai klasesbiedrenei bija mīļākais konsistorijā. Toreiz Tas Kungs tās lietas kārtoja tā,ka man bija jācīnās, lai LELB konistorija mūsu draudzei piešķirto naudu nenotērētu komandējumam uz Austrāliju. Tā lieta bija tāda, ka es iepazinos ar vācu mācītāju, kurš uzreiz ļoti entuziastiski iesaistījās - komunistu nodedzinātās baznīcas atjaunošānā. Tas mācītājs sakontaktēja savus priekšniekus un vienas Vācijas pavalsts baznīcas padome mums piešķīra vairākus desmitus tūkštošu vācu marku - tiem laikiem - ļoti lielu summu. Bet -noteikums bija tāds,ka to naudu viņi bija gatavi skaitīt tikai uz konistorijas kontu un savukārt tālāk mums - draudzei tā nauda bija jāsaņem no konsistorijas. Un tad izrādījās,ka tad,kad nauda bija pārskaitīta - konsistorija mums to negribēja dot. Esot citas steidzamākas vajadzības. Nesaukšu cilvēkus vārdos, tikai tāpēc,ka šeit viņi sevi nevar aizstāvēt,bet - tā pieredze bija traumējoša. Zinot visu to ķēķi , to realitāti. Es pastrīdējos, padraudēju, reakcija nebija. Uzrakstīju vācu mācītājam un viņš savukārt piezvanīja savam šefam un naudu mēs dabūjām. Pēc tam ,kad bija baznīcas iesvētīšana - sirsnīģi un smuki mēs visi tur bildējāmies pie altāra - bet kā mēdz teikt latviski - osadočok ostalsja. Vēl par to pašu konsistoriju - nu jau gadu piecus vairs neinteresējos principa pēc - kādi tad ir aizkuluāru jaunumi, bet teiksim - ja pasī ticīgie kontrolētu ,kas tur īsti notiek - tur būtu ļoti daudz nesmuku lietu. Niez jau uzrakstīt, bet - lai nu paliek.Smaku tāpat atkal esmu sacēlusi.
hm
h
problēmas varbūt tajā, ka katoļiem vairāk raksturīga vienība, un ārzemnieki ir palīdzējuši celt baznīcas.
  • 0
  • 0
Skaisle
S
Jā, absolūti piekrītu - viss ir manī pašā - kā teica mans Rainis - Gals un Sākums ir manī.
  • 11
  • 1
Senais
S
Grēku nožēlas un piedošanas vieta ir tā kur tu esi, vienalga kur, jo gadās, ka baznīca(kam vajag) nav sasniedzama. Vai nu attāluma dēļ, vai miesu piemeklējusi problēma.
  • 8
  • 0
multimiljonārs
m
Babītē būvētā «kluba ciemata» attīstītāji ir uzņēmums «S.I.Development» un Krievijas būvnieku asociācijas pirmais viceprezidents, multimiljonārs Sergejs Čerņins. Čerņins ir arī Krievijas uzņēmuma «GazEnergoStroi» prezidents un līdzīpašnieks, kuram pilnībā piederošā SIA «Gazinvest» pērn aprīlī nopirka bankrotējušo Valmieras gaļas kombinātu. Kā norāda Čerņins, «Jurmala Lake Club» ekskluzivitāti veido trīs apstākļi - ērtais ciemata izvietojums 10 minūšu brauciena attālumā no Rīgas, Jūrmalas un lidostas «Rīga», neskartā ciemata un apkārtnes daba, kā arī uz vietas pieejamā plašā infrastruktūra. Tādējādi ciemats esot ne tikai izcila vieta dzīvošanai, bet arī Latvijā jauna dzīvesveida pamatlicējs, ļaujot tā iemītniekiem, neizbraucot no sava ciemata, baudīt maksimāli daudz ērtību.
Skaisle
S
Nav jau brīnums. Latvieši padzīti - vieta brīva, kas ko necelt. Un Putinam būs,ko aizstāvēt - savējos.
  • 6
  • 2
zahars
z
Nerri, reliģija nav tikai likums un kultūrvēsturiskais mantojums. Likumu neviens nevar izpildīt, tāpat mantojums sabirs putekļos. Reliģijas pamatā ir tikšanās. Tā ir attiecību pieredze, kuras balsti ir kluss prieks un pateicība. Pieredze, kuru nevar pierādīt, uzspiest, bet par to var tikai pastāstīt. Daudziem visbūtiskākais šīs pieredzes autentiskuma pierādījums ir vecvecāku, vecāku piemērs, tālāk to var nodot saviem bērniem, jo ģimenē jau visgrūtāk ir melot, izlikties…Dīvaini, bet ieejot tukšā dievnamā var piedzīvo klātbūtnes sajūtu, tāpat šī klātbūtnes pieredze var būt lasot evaņģēliju vai notverot smaidu sava bērna sejā.
zahars
z
Lauku veci,tas jau vispār zināms fakts, ka Latvijas situācija reliģisko tradīciju līdzpastāvēšanā ir unikāla... Vārds 19:20, es ne tikai izmantoju internetu, bet arī Padomju enciklopēdijas, Brāļu Grimmu pasakas un vecās Atpūtas … Vispār man tavs koments ļoti patīk. Padalies ar saviem novērojumiem goooglēšanas sakarā. Es noteikti pasmiešos līdzi.
  • 2
  • 0
Vārds
V
Veci, zahars izmanto internetu un tad rodas iespaids. Ieraksti kādu tekstu no viņa komenta un tad iegooglē, nenosmieties.
  • 0
  • 0
lauku vecis
l
Zahar, tik tiešam apbrīnoju Tavu zināšanu klāstu....un vēl...to mieru , kas izstrāvo no Taviem komentāriem. Par baznīcām. Jāatzīstas, ka esmu gaužām neaktīvs baznīcēns... labāk izvēlos palīdzēt baznīcai ar gluži pasaulīgām un materiālām lietām .. Man npersonīgi tā latviskā Dievsajūta meklējama dabā... Kristīts esmu luterticībā, bet reizēm uznāk ķecerīgas domas, ka katoļiem un pareizticīgajiem paļaušanās uz To Kungu ir pamatīgāka un bezierunām. Luterāņu liturģija un visa Dievkalpojuma norise pēdēja laikā daudz ko pārņēmusi no citām kristīgajām ticībām.....nu kaut vai vīrāka kvēpināšana dažas baznīcās...vismaz manā jaunības laikā to pieredzēju tikai pie pareizticīgajiem...arī krāsainie mācītāju talāri - laikam no katolļem. Mūsdienu kriminālajā situācija nevar prasīt, lai ikviena baznīca būtu atvērta 24 stundas diennaktī.Tad jābūt apsardzei un kārtīgai signalizācijai...un to nevar atļauties kura katra mazītiņa draudze. Ja kas, zinu, ka Rīgā Vecā Gertrūdes baznīca praktiski pa dienu ir atvērta un tur var nolikt arī svecīti domājot par to, kas katram tobrīd svarīgs... Acīmredzot tur ir spēcīga draudze un harizmātiski mācītāji..... Atmiņā Amerikas laikā piedzīvotais , kur baznīca ir sociāla parādība ar iksvētdienas , uzdrīkstēšos teikt, tusiņiem pēc dievkalpojuma ....arī tas, ka pie Dievgalda katrs dzer no atsevišķa biķerīša nevis kopējā.Tā esot higēniskāk.... Un vēl, amerikāņu baptistu novirziena (Nazariens)baznīcā spēlē dzīvā mūzika tādā pavisam lustīgā manierē...teksti gan kristīgi, piem...Oh, how I love Jesus... kā piedziedājums.
  • 3
  • 3
zahars
z
Marī, grūti atbildēt par Latviju. iespējams, minētā uzskata dēļ, ka ārpus lūgšanu sapulcēm dievnamā īsti nav ko grozīties. Tomēr visticamāk, ka praktisku iemeslu dēļ… Domāju, ka šo jautājumu varētu LELB un LBDS pacelt. Pilsētā ar laiku aizvien vairāk būs vajadzība pēc miera oāzēm, kur kaut uz 15 min ieskriet un klusumā sakārtot domas. Par greznību.. Nu Bizantijas estētikai ir sava specifika+ jāņem vērā, ka Latvijas teritorijā pareizticīgo dievnamu arhitektūra, ikonostasi ir tapuši pēdējo 100-200 gadu laikā, tie ir ar izteiktām sinodālā perioda iezīmēm. Piemēram, klasiskas pareizticīgo ikonas var atrast vairs tikai pie vecticībniekiem ( un arī tie ir apzagti) .Kas attiecas uz formas un satura līdzsvaru, manuprāt, viens no skaistākajiem Latvijas dievnamiem ir Ventspils Piejūras brīvdabas muzejā atklāta Lielirbes baptistu baznīcas ekspozīcija, kā arī Vidzemē izmētātās pašu latviešu būvētās pareizticīgo baznīcas, tomēr runājot par Vidzemes latviešu pareizticīgo dievnamiem jācitē Tarkovskis- nav nekā šausmīgākā par to, ja dievnamā snieg sniegs…
  • 3
  • 1
Marī
M
Dīvaini, ka pareizticīgo dievnamus nekad neesmu uztvērusi kā greznus. Varbūt pieejamība padara šo greznību vai tās trūkumu nebūtisku. Bet slēgtās protestantu dievnamu durvis tomēr šķiet tipiskas tieši Latvijai, ne Eiropai vispār. Intresanti vien, kādas motivācijas dēļ? Vai lai laicīgo mantu neizvazā? :)
  • 1
  • 1
zahars
z
Marī, protestantismā dievnama interjers vēsturiski veidojies praktisks un pārskatāms, jo ticības centrā ir ikdienas aicinājums, precīzāk, ikdienas darbs un tā kvalitāte, arī dievkalpojums ir vairāk kopienas sanākšana, apmainīšanās ar informāciju, tāpēc arī mācītājs ar sprediķi centrā. Pareizticīgo tradīcija ir kontemplatīvāka- dievnama arhitektūra, ikonostass, fresku ansamblis ir ne tikai sarežģīta sistēma, bet arī vizuāla ticības apliecība. Dievnams cilvēku uzrunā arī ārpus liturģijas, tas it kā dzīvo pats savu, neatkarīgu dzīvi. Ne velti, kad 12.gs. vidū kņazam Andrejam Bogoļubskim svešzemnieki jautāja, pastāsti par savu ticību, tad viņš ciemiņus esot ievedis dievnamā un atstājis viņus pie ikonostasa, pats klusējot aizgājis. Starp citu, pareizticīgo dievnami nav tikai grezni. Protams, visplašāk pareizticība asociējas ar košo Bizantijas estētiku, tomēr pastāv askētiskā sīriešu, koptu, kā arī Krievijā Soras Nila estētiskā tradīcija. Tā ir daudz vienkāršāka. Kaut kur pat atgādina 19.gs. latviešu brāļu draudžu sapulču namus. Krievijas ziemeļos joprojām vēl ir saglabājušies šie koka dievnami. Vienreizēji skaisti.
  • 4
  • 0
Marī
M
Jā! Bieži jo tukšāks un vienkāršāks dievnams, jo šī klātbūtne un tikšanās jūtamāka. Starpniecība tad vien kā atstāstījuma mēģinājums par paša neredzētu smaidu. Interesanti, kāpec tieši Latvijas luterāņiem Dieva nama apmeklēšanā šī strapniecība šķiet tik būtiska.
  • 1
  • 0
Senais
S
Jā.
  • 2
  • 2
Skaisle
S
vēl viens paradokss. Jau agrāk biju par to domājusi un arī tagad domāju. Nu jau drīz būs retums cilvēks bez augstākās izglītības. Šlesers sakārtoja tā,ka valsti viņš drīkstēja vadīt bez izglītības, bet bērnudārza audzinātāja mazos bērniņus bez augstsksolas diploma audzināt nedrīkstēja. Latvieši kā paklausīga tauta mācījās un ieguva diplomus. Tagad eju kursos. Mūsu grupā no 12 cilvēkiem mēs esam 3, kurām ir tikai viena augstākā izglītība. Man gan ir ārvalstu universitāšu sertifkāti, bet tie ir tikai par atsevišķiem kursiem un programmām. Teorētiski vajadzētu būt tā,ka nu esam reti gudra un izglītota tauta. Jautājums - kāpēc tādi neesam, kāpēc savulaik EP ievēlējām Godmani, tagad Griguli, kāpēc mūsu deputāti dzīvo,kā leiputrijā, kamēr tie paši vācu deputāti pret saviem vēlētājiem ir kā zaldātiņi pret ģenerāļiem. Papīri ir - rezultāta nav. Un es te atkal saskatu tiešās runas problēmu. To pašu varu pārmest Žoludei. Vispār - visiem šiem KD ekspertiem - zems domu lidojums, ja ne rāpojums. Tas ir skumji. Es sapnī biju Parīzē un nopirku zeltītu grāmatu ar uzrakstu Kleist un domāju - elle un indija - kas ir Kleist un tad sākās kaut kāda mukšana no bandītiem un tad mani kaut kāda mūķene izglāba un es viņai pateicos cieši viņu apkampdama. Labi, jāiet uz tirgu zemenēs, ko citu darīt.
Skaisle
S
Nevaru piekrist Kocebū. Jo - neviens sapnis - viskrāšņākais - nevar pārspēt īstenību. Tu vari sapnī redzēt Parīzi, bet īstenībā - pat salijusi Parīzes mazieliņa būs slapjāka, smaržīgāka, lietus debesīss spīdošāka par jebkuru sapni. Lūk, iztēlojos zemeņainu buču, bet padomā - kas par niecību tā ir iztēlē, un kas par baudu īstenībā. Lūk. Labi, bučas:))
  • 7
  • 2
Kocebū< Skaislei
K
Šoreiz esmu tevi pārspējis, bet tikai šoreiz. Virs Francijas divas naktis lidinājos kā Gars, apskatīdams dārzus, arhitektūru, muzejus, kad pamodos domāju, vai tamā Francijā tā patiesi izskatās, ja tā, tad nemaz nav jābrauc, tāpat par velti noskatījos- bilde bij laba, skaņa mazliet švakāka. Zemenes jau ir mājās un bandīti klauvējas pie durvīm, kur to mūķeni uz sitiena lai dabūju, varbūt varētu vēl glābt. Nemaitā sirdi, ja Tu domā, ka Grigule pa godam ietikusi savās daudzajās vietās, tad ievēro, skolas likvidē, bet komunistu un komjauniešu mācība paliek mūžam spodra!
  • 4
  • 1
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Latvietim ir milzu grūtības sadzīvot ar LIKUMIEM. Bet reliģija nav nekas cits kā dzīvošana saskaņā ar zināmiem likumiem. Dieva dotiem bībeles likumiem. Tātad - varam runāt par garīgiem un laicīgiem likumiem (pie tam laicīgie balstās garīgajos, jo tie desmit baušļi vēl joprojām nav atcelti!) - bet latvietim ir grūti pat tikai izrunāt vārdu LIKUMS. LIKUMA vara. Tā vietā viņš kā karstu kartupeli pa muti valsta "tiesiskumu." Un "tiesiskumu", saproteit jel, Levits un Čepāne nu ir ierakstījuši preambulā. Leišiem preambulā ir "likuma vara"; latviešiem - "tiesiskums." Kas vispār ir TIESISKA valsts? Tāda, kas pasludināta ar TIESAS spriedumu vai tāda, kurā valda TIESA?
Aliri
A
Likums un tiesības juridiski mūsdienās kontinentālās Eiropas tiesību lokā, kur esam un tiecamies atkal būt arī mēs, nav gluži viens un tas pats. Tiesības ir kaut kas vairāk nekā likums, un ne visi likumi ir tiesības. Ir tāda lieta kā vispārīgie tiesību principi, kam nav obligāti jābūt noteiktiem rakstītajos likumos, un tie ir svarīgi pat kā likumi.
  • 2
  • 2
Kocebū< Nerrim un Senajam
K
Atļausit sašust, LUSTĪGAIS nerris nav jautrības augstumos, kļuvis auksts un neiejūtīgs, pārmezdams saviem tuvākajiem pat paģiras! Ko lai iesāku es, kopš 20. jūnija laboju stāvokli, nežēloju pat papardes ziedu, ko sagriezu rasolā. Šorīt laikam iešu pēc zemenēm ,esmot pēdīgās, tāpēc tik lētas ( tā teica pārdevēja- skaista, sārtiem vaigiem, bet arī apskurbusi ) 3.50;4 utt jevriku. gals gals, pasaules gals, palīdziet brāļi un māsa. Lūdzu saņemiet mani ar žēlsirdību, lai kas te būtu rakstīts! Vai zināmi arī kādi senāki līdzekļi par dzimtenīti? Velli tādi, vai beigsit reiz kasīties, ejam reiz relaksēties un gūt pozitīvas emocijas!
  • 3
  • 0
Skaisle
S
es domāju,ka latvieša attiecības ar likumu ir vēsturiski noteiktas, vispār visa domāšana un izturēšanās , vienā vārdā - mentalitāte. Latvieši vēsturiski dzīvo krustcelēs, vēsturiski ir bijusi maza tauta ar lielām iekšējām pretešķībām. Mums rados ir ienākusi meinetene no Latgales un ir jau bijuši divi skandāli par to,ka viņa ir briesmīgi apvainojusies par čangalis vārda lietošanu. Bet ne par to ir runa. Runa ir par latvieša nespēju domāt, runāt, dzīvot un valdīt tiešā runā. Tikko lasīju par samudžināto un pretrunīgo likumdošanu orgānu izņemšanā. Tas ir tikai viens perfekts piemērs - likumdevēji ir centušies,lai būtu labi priekš pasaules, un lai orgānu tirgoņiem būtu labi. Nu tā - lai naudas saņēmējiem un devējiem būtu labi. Tieši to pašu man savulaik Tiesībsargs teica par bērnu tiesībām - sūdzēties varat cik gribat, neviens neliedz, bet likumu nav un vainīgo nav. Tā es saprotu beztiesiskumu Latvijā. Tautas mentalitate, vēsturiskā pieredze un šodienas īstenība. Lūk, es visu laiku lauku vecim pārmetu nacismu. Un ļoti pamatoti. Tikko lasu - Putins skaļi brēc pāri visai pasaule - mēs aizstāvēsim krievus un krievu pasauli. Tā man arī neviens nekad nav paskaidrojis, kāpēc krievu naciķi tā nedrīkst kliegt, bet mūsējie naciķi drīkst. Lasu par Kursīti un Rībenu - iestājušās NA, tur komentāros teikts - rukšu pārgrupēšanās pie siles. Labāk nepateikt. Par Baznīcu - protams, paldies par unikālo kultūras iespēju, bet patiesībā - sen būtu vajadzīgs kāds nopietns raksts - domas, pārdomas - baznīcas vieta, loma, nozīme Latvijā. Man vakardien bija saruna - par kultūru. Mani radi - emigrējušie - nu jau tie ir desmitos - viņi paliek Latvijas pilsoņi, tautas skaitīšanā viņi skaitās latvieši, lielākai daļai šeit joprojām ir īpašumi, bet īstenībā viņi jau ir prom, uz neatgriešanos, viņi ir zuduši - pagaidām daļēji, bet arvien vairāk un vairāk latviskai kultūrtelpai. Mazskaitlīgai tautai tā ir traģēdija. Te būtu jādarbojas nacionāliem spēkiem, bet kamēr tie ir putiniešu atspulgs latviskā mērcē - neceru un neticu, drīzāk ceptie gaiļi sāks dziedāt.
  • 8
  • 2
Senais
S
Vienalga, Nerri, tas, ka nesaprotat nenozīmē, ka definīcija ir aplama. Mēģināšu vēlreiz - Katram ir tiesības saņemt pienākuma nastu un, ja kādam tās ir liegtas, vai pat stipri ierobežotas, piemēram, Latvijas cietumos ieslodzītajiem tik vien pienākuma, kā bezdarbībā nīkstot ievērot noteikumus, runa var būt par cilvēktiesību pārkāpumu. P.S. Nez kāpēc nekur nav atrodama pienākumu deklarācija? :))
  • 8
  • 2
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Paģiras var būt arī no bērzu sulām vai paniņām, ja lietotas pārmērīgi. Jo tāda doma, ka "pienākums ir tiesības vai tiesību apakšpunkts", nevarētu iešauties prātā pēc, teiksim, izcila pieczvaigznīšu konjaka vai Perjē Žuē šampaņa lietošanas. (Es drusku pārspīlēju, protams. Humora labad.)
  • 6
  • 1
Senais
S
Iespējams, ka esmu sajucis, kas gan nav netikums, bet alkoholu nelietoju.
  • 10
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Senais, parunāsum tad, kad būsi izgulējis Vasaras Saulgriežu dzērumu.
  • 6
  • 3
Senais
S
Tā filozofiski katram ir tiesības darīt ko vēlas un, ja tas ko vēlas ir pretlikumīgs(likums reglamentē vēlmju kvalifikāciju), tad pastāv tiesības saņemt sodu, lai pēc tam dzīvotu kā eņģelītis. Patiesībā arī pienākums ir tiesības, pareizāk sakot, tiesību apakšpunkts, jo pastāv tiesības to pienākumu noskaidrot :))
  • 6
  • 4
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Bez tiesībām, Senais, mums vēl ir arī pienākumi. Un LIKUMĀ ir ietverti gan tiesības, gan pienākumi. Tā, piemēram, likumā "tev nebūs zagt" - ir ietverts pienākums man nepiesavināties cita mantu; un - tiesības, ka manu mantu neviens cits nedrīkst piesavināties. Tātad valstī, kurā valda likums, ne tikai valstij, bet visiem tās pilsoņiem ir pienākums respektēt vienam otra tiesības. Ja mēs, Senais, ar Tevi dzīvojam kaimiņos, tad mums abiem ir tiesības baudīt klusu un mierīgu dzīves veidu; un mums abiem ir pienākums gādāt, lai mēs abi varētu šīs tiesības baudīt vienlīdzīgi. Nu, tā apmēram.
  • 11
  • 0
Senais
S
Nerri, tā kā tiesiskums ir vispārināta īpašība, bet tiesisks šīs īpašības konkrēta izpausme, resp. kaut kas tāds, ko nosaka tiesības un kas atbilst tām, protams, arī izriet no tiesībām, skaidrs, ka tiesiska valsts ir valsts, kurā respektē katra un ne vien tikai cilvēku(dabas, dzīvnieku u.t.t.) tiesības. Vai Latvija tāda ir, var diskutēt, bet preambula, kā svešķermenis, varbūt labāk priekšvārds, jo par Latvijas konstitūciju runājot vajadzētu izvairīties no svešvārdiem, noteikti to nenodrošinās, lai kas tur būtu rakstīts.
  • 6
  • 4
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Visa šī ņemšanās ar reliģiju un baznīcām - kārtējā latviešu vēlmju domāšana un simboliskā rosīšanās! NETICU tai! Vēl 19. gadsimtā atvieši ir mētājušies no luterticības uz pareizticību un atpakaļ luterticībā, kad vien un kā ir bijis izdevīgāk. To atklāju savus ciltsrakstus pētot. Ja cilvēks grib būt godīgs, tad viņš reliģijai Latvijā šodien var pievērsties tikai kā kultūrvēsturiskai parādībai. Varbūt, lai godinātu savus senčus, kuri kristīti, iesvētīti un laulāti kādā noteiktā draudzē. Man, agnostiķim, liekas, ka nav lielāka grēka kā tēlot TICĪGO un dieva vārdu bez patiesas pārliecības valkāt (Oļiņietes sindroms)!
Senais tam Kocebū
S
Kas gan var būt pozitīvāks (labāks) par patiesības, kas nevienam nav zināma, noskaidrošanu, sevišķi, ja to neuztver pārlieku nopietni :))
  • 5
  • 0
Kocebū< Nerrim
K
Vispusības virspusība un frazeoloģiskais eklektisms ar frīstaila iezīmēm. Nākamais komentārs ļoti labs. Ak, kā es esmu noguris no laba teikšanas!
  • 2
  • 1
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Paga, Kocebū, - kas iezogas manos komentāros - virspusība vai vispusība???
  • 1
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Kocebū, palasi manu nākamo komentāru. Vai tas arī Tev liekas virspusīgs un lieki iekarsīgs?
  • 0
  • 2
Kocebū< Nerrim
K
Vai izzināšana , piemēram, " ar sirdi ", bez it kā reliģiskas rosīšanās ( arī ir bizness) traucē TICĪBAI? " Būtiskais nav acīm saredzams." ( pazagu no de Sent- Ekziperī ). Vai tas saskan ar zvērināta agnostiķa uzskatiem? " tēlot TICĪGO un Dieva vārdu ( palaboju ar lielo burtu) bez patiesas pārliecības valkāt ", protams var, bet jēgas un svētības tur nav nekādas, pat, ja neskaitām grēkus, tos nodēvējot par kļūdām. Ja cilvēks grib būt godīgs, viņš tāds ir, kļūs, pastāvēs. P.S. Nerri, man šķiet, ka Tavos pēdējā laika komentāros iezogas virspusība un lieka iekarsība.
  • 2
  • 3
Marī
M
Kādreiz ļoti pāsteidza, ka Rīgas luterāņu dievnami pārsvarā pieejami vien dievkalpojumu laikā. Vairs tur nelaužos, bet ieeju kādā pareizticīgo dievnamā, jo tie atvērti gandrīz vienmēr. Būtu komiski sarunai ar Dievu lauzties aizslēgtās durvīs.
ANDRIS-
A
PASPIETIEKAMA baznica- // nekad tur minus 20 - nav atvertas durvis - izvaciet visu to atributiku- pardodiet sakrato- un ierikojiet gultas un variet zupu- /// kas tur ko runat - nozelojama- senila institucija
janitis
j
tas ir kaut kas patalogisks ja cilveks jutas erti tikai BARA/ KOPIENA/ TRADICIJAS/ PIENAKUMA---- ta nav briva dieva berna teritorija- kur visss ir reglamentets- jo REIGIJA IR TA KUR NEVAR/ NEDRIKST UZDOT JAUTAJUMUS--- EJIET UZ NUDISTU PLUDMALI UN JUTIETIES KA DABAS SATAVDALA ////
lidojošais melnsvārcis
l
bet es tur ietu ekskluzīvi tikai dēļ sikspārņiem !

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja