M. Krivade norāda, ka G. Debora darbs tiek uzskatīts par kanonisku vērtību pasaules kritiskās domas evolūcijā un ir viens no nozīmīgākajiem teorētiskajiem sacerējumiem, kas kritiski izskata moderno kapitālisma sabiedrību un tās atkarību no mediju radītās realitātes.
Grāmatas atklāšanas pasākumā kulturologs Deniss Hanovs uzstāsies ar lekciju Debora viesizrāde Latvijā. Demokrātijas krīzes performatīvie aspekti.
Gijs Debors (1931-1994) bija franču teorētiķis, rakstnieks, kino režisors, situacionistu kustības un domubiedru grupas Situationist International viens no dibinātājiem. Debora Izrādes sabiedrība pirmo reizi tika publicēts 1967. gadā, izklāstot situacionisma teorijas pamatnostādnes, piedāvājot izrādes sabiedrības konceptu. Ar terminu „izrāde” Debors definē sabiedrības sistēmu, kuras sabiedrisko domu un estētiskās kategorijas veido kapitālisms, masu informācijas avoti un valsts pārvaldes sistēma, kas darbojas saskaņā ar informācijas telpu.
Darba tulkojumu no franču valodas veikusi Astra Skrābane, izdevuma redaktors Arturs Hansons, bet izdevuma pēcvārdu sarakstījis rakstnieks un vēsturnieks Kirils Kobrins.
Kirils Korbrins par Izrādes sabiedrību raksta šādi: La société du spectacle ir lieliska grāmata, lai lasītājs man piedod nezinātnisko toni. To var aprīt vienā vakarā vai arī virzīties uz priekšu lēnām, sagremojot tēzi pēc tēzes. /../ Starp citu, grāmata diezgan daudz izskaidro, kā un kāpēc šobrīd brūk pasaule, kuru radījuši “sešdesmit astotā gada cilvēki”.
Tulkojums izdots Latvijas Laikmetīgās mākslas centra sērijas Nozīmīgu estētikas, vizuālās mākslas un kultūras teorijas sacerējumu tulkojumi ietvaros.
Grāmata pieejama Latvijas Laikmetīgā mākslas centra birojā Alberta ielā 13, ka arī grāmatnīcās Latvijā. Tā izdota ar Valsts Kultūrkapitāla, Francijas institūta un Francijas Nacionālā Grāmatu centra (CNL) atbalstu.