Sanmarīno Lielās balvas 1994. gada izcīņa iegājusi vēsturē ar vairākām smagām avārijām, atgādina BBC. Rubenss Barikello, kurš savu automašīnu nenovaldīja brīvo treniņbraucienu laikā, faktiski tika cauri ar vieglu izbīli. 30. aprīlī kvalifikācijas braucienā avarēja Pirmās formulas pieredzi tā arī neieguvušais Rolands Racenbergers, kuru mediķi pat nepaspēja nogādāt līdz slimnīcai, konstatējot viņa nāvi. Bet 1. maijā melno nedēļas nogali noslēdza tolaik 34 gadus vecā un leģendas statusu jau ieguvušā Airtona
Sennas avārija un bojāeja.
Izmeklēšanā, kas ieilga uz daudziem gadiem, atrast kādu konkrētu vainīgo Sennas nāvē tā arī neizdevās. All About History uzsver, ka traģēdiju izraisījis apstākļu kopums. Senna, kurš tikai tajā sezonā bija pārgājis uz Williams komandu, neslēpa savu neapmierinātību ar bolīda konkurētspēju, pieprasot, lai tehniskie uzlabojumi tiktu veikti tūlīt un nekavējoties, netērējot laiku visādiem drošības testiem. Vienlaikus, kā jau čempionam un ļoti ambiciozam autobraucējam pienākas, viņš mēģināja arī no kārtīgi nesagatavotas mašīnas izspiest maksimumu, nevairoties no riska. Pirms 30 gadiem Imolā pienāca brīdis, kad šis risks neattaisnojās.
Brazīlieša komandas biedrs Deimons Hills vēlāk ne reizi vien atkārtoja – lai cik sāpīgi viņam nebūtu to atzīt, Senna pats pieļāvis kļūdu, ieejot sev liktenīgajā Tamburello pagriezienā. Lai glābtu autobraucēja dzīvību, tika darīts viss iespējamais, taču viņa gūtās traumas un lielais asiņu zudums pieredzējušajiem mediķiem jau uzreiz lika domāt, ka viņu pūles panākumiem nevainagosies. Citiem sportistiem gan neviens to neteica, sacīkstes tika atsāktas, un pēc tām autosportisti izteica cerības, ka Senna jau drīz atgriezīsies atpakaļ ierindā.
NEDIENAS AR MAŠĪNU
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 26. aprīļa - 2. maija numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!