Festivāls Baltijas pērle notiks no 21. līdz 26. septembrim kinoteātrī Splendid Palace, sešās apakšprogrammās būs skatāmas 20 filmas. Programma veidota tā, lai uzrunātu dažādu kultūras pieredžu un dažāda vecuma skatītājus, lai katrs atrastu sev personīgi svarīgu vēstījumu.
"Katru gadu festivāla komanda ļaujas jaunai, bīstamai avantūrai, taustoties pēc pareizā ceļa, bet, kad mēs redzam pilnas zāles, tas dod cerību, iedvesmu un entuziasmu darbam," pauž festivāla ģenerāldirektore.
Ja raugāties pēc iedarbīga antidepresanta bez blaknēm, jādodas uz Negaidītajām beigām. Režisori Mariano Kons, Gastons Djuprā, lomās - Penelope Krūza, Antonio Banderass, Oskars Martiness un citi. Tā ir spoža, klaja satīra par kino industriju, kas atmasko vissvētāko - autorkino, milzu ambīcijas un nepamatotas pretenzijas.
Kino provokāciju cienītājiem Žiljeta Binoša jaunajā Klēras Denī psihoseksuālajā trillerī Ar mīlestību un niknumu pēta sievietes neuzticības un iekāres būtību. Aktrise emocionāli portretē neierobežotu un bezkaunīgu kaisli, atveidojot sievieti, kas cenšas saglabāt savu mīlestību, nezaudējot sevi.
Kannu kinofestivālu tradicionāli pārstāv krasi atšķirīgas un pārsteidzošas filmas, pazīstamas personības un šokējoši stāsti.
Vienīgā Kannu kinofestivāla filma, kas saņēmusi visaugstāko kritiķu novērtējumu, kā atzīmējis žurnāls Screen Daily, vienbalsīgi atzīstot par labāko filmu, ir apburošā neo noir filma Lēmums aiziet, kuru veidojis režisors Parks Čan Vuks.
Lēmums aiziet ir izaicinoši skaista un emocionāli eksaltēta filma, ko visai pamatoti kritiķi ir salīdzinājuši ar dažādu žanru kino - Alfrēda Hičkoka Vertigo, Vona Karvaja Noskaņojumu mīlēt un Pola Verhovena Pamatinstinktu.
"Lieliska filma! Spriedze un intriga, atjautīgi lēmumi, satriecoši kadri un pārsteidzoši sižeta pavērsieni - tas viss izskatās ļoti hičkokiski," - Pīters Bredšovs, The Guardian.
Filmā režisors kārtējo reizi ir apliecinājis, ka viņš ir viens no izcilākajiem vizuālās stilistikas meistariem pasaules kino.
Vēl viena "obligātā saraksta" filma katram kinomānam – Suvenīrs. Jauns sākums. Režisore Džoanna Hoga, lomās apburošās Honore Svintone Bērna, Tilda Svintone.
Filma ir dziļa, brīnišķīga un aizraujoša adaptācija, lielisks stāsts par pieaugšanu un jūtu audzināšanu, kurā ielaužas prustiska melanholija, cildenums un maigums, viegli sadzīvo ar jaunas meitenes uzjautrinoša pašapziņa un neierobežota pieaugušas sievietes vara pār savu dzīvi. Filma prasmīgi balansē starp melodrāmu, ģimenes komēdiju un klasisko mūziklu.
Ekstravagantākā filma, ar kādu jebkad atklāts Kannu kinofestivāls - Oskara balvas ieguvēja režisora Mišela Hazanavičusa intriģējošā un ekscentriskā komēdija Pēdējā montāža/Zombiji Kannās tiks izrādīta vienīgajā seansā 26. septembrī.
Viegla, mazliet huligāniska komēdija par nopietnām lietām - par pieķeršanos profesijai, par kopējā darba skaistumu, par procesu neparedzamību un pārsteigumiem filmēšanas laukumā, par darbu, kas slacīts ar asinīm, sviedriem un asarām, kā arī par prieku par rezultātu, kad līdzekļi bijuši svarīgāki par mērķi.
Programmā Festivālu eksotika skatāma režisora Ali Abbasi filma Svētais zirneklis, kas 2022. gada Kannu kinofestivālā saņēma balvu par labāko sieviešu lomu.
Šī tumšā, saspringti pulsējošā krimināldrāma ar šokējošām nežēlīgām seksa un vardarbības ainām pārkāpj detektīva arhitektūras robežas, kļūstot par aizraujošu trilleri līdzinoties izmisušam un biedējošam aizturētu sāpju kliedzienam.
Par negaidītu atradumu visdrosmīgākajiem kinomāniem kļūs Deivida Kronenberga jaunā ironiski baisā filma Nākotnes noziegumi, kas ir izsmalcināts body-horror ar ķermeniskām pārvērtībām par iespējamām mākslas bohēmas izklaides iezīmēm nākotnē.
"Iespējams, šī ir šā gada šokējošākā šausmu filma," raksta laikraksta New York Post recenzents, norādot uz Kronenberga vizuālajiem efektiem. Taču, lai tos ieraudzītu, vispirms ir jāsaņemas atvērt acis."
Par dārgu pērli festivāla kinokronī uzskatāma režisora Paolo Sorentino filma Tā bija dieva roka. Graciozi austas kādas ģimenes likteņa mežģīnes ar eleganti ievītām pārdomām par mīlestību un piedošanu. Filma freska ir gleznaina un nostalģiska, starojoša un skumja.
Katrs kadrs veidots kā mākslinieka gleznots audekls, atvēlot nozīmīgu lomu ēnām un gaismai līdztekus lieliskajiem aktieriem. Šajā aizkustinošajā, personīgajā filmā Paolo Sorentīno aizved skatītājus jutekliskā ceļojumā, kas piepildīts ar traģēdijas un komēdijas, mīlestības, vēlmju, absurda un skaistuma kontrastiem.
Baltijas pērles īpašais notikums ir leģendārā filma Ennio Morikone. Mūzikas mirdzums, kas piedzīvojusi veiksmīgu pirmizrādi Venēcijas kinofestivālā.
Filmu uzņēmis Oskara balvas ieguvējs kinorežisors Džuzepe Tornatore, un tā ir veltīta vienam no slavenākajiem kino komponistiem - izcilajam maestro Ennio Morikonem.
Tie nav tikai unikāli arhīvu materiāli un atmiņas, tas ir arī grandiozs kino koncerts, kurā galvenā loma ir pašam komponistam, atklājot sevis radīto skaņu noslēpumus - no zvanu zvanīšanas, revolvera šāvieniem un koijota gaudošanas līdz ermoņikām un huligāniskai svilpošanai. Filma ir izaicinoši grezna, tas emocionāli satriec- lielisks muzikāls kino šedevrs!
22. septembrī programmas Debates ietvaros tiks demonstrēta filma par Krievijas opozīcijas līderi Alekseju Navaļniju. Filma stāsta par Alekseja Navaļnija slepkavības mēģinājumu, kas notika 2020. gada 20. augustā, un šī nozieguma izmeklēšanu. "Pulsējošs trilleris, emocionāli rezonējošs un neticami spraigs, filma, kurā uzdoti šokējoši atklāti jautājumi," par filmu raksta britu The Guardian.
Tiem, kas vēl nav paspējuši noskatīties Kirila Serebreņņikova leģendāro filmu Čaikovska sieva, 25. septembrī tiek piedāvāts īpašs papildu seanss.
Biļetes joprojām var iegādāties kinoteātra Splendid Palace kasē vai Biļešu servisa mājaslapā.
Vairāk - www.balticpearl.lv