Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +2 °C
Viegls lietus
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Latvijas teātru ābolu ķocis: Parīzes Dievmātes katedrāle Nacionālajā teātrī

Latvijas teātru ābolu ķocis: Parīzes Dievmātes katedrāle Latvijas Nacionālajā teātrī. Komponists Zigmars Liepiņš, režisore Indra Roga. Vērtējums piecu punktu skalā.Inese Lūsiņa Izrādēs 19. un 20.V pārliecinājos, ka teātra aktieri, it īpaši Dita Lūriņa, Marija Bērziņa, Mārcis Maņjakovs, Mārtiņš Brūveris, labi spēj pārvarēt klupināšanas akmeņus, kuri mūzikā mazāk rūdītajiem uzglūn no Z.

Liepiņa nebūt ne vienkāršajiem melodiskajiem vijumiem, spilgtajiem muzikālajiem raksturojumiem un neprognozējamām harmoniju secībām. Vokālistu nometnes pārstāvis Daumants Kalniņš sevi spoži apliecināja arī aktierspēlē gan ar nesamākslotu runas intonāciju, gan konsekvenci ķermeņa valodā, nemaz nerunājot par perfektu dikciju, kas jau šķiet pašsaprotama. Režisores Indras Rogas darbu atvieglo mūzikas dramaturģiskais kods: spilgtie vadmotīvi, tēlu un situāciju ritmointonatīvie raksturojumi. Līdzās emocionāli saviļņojošajiem melodiskajiem hitiem - mīlestības un sāpju simboliem - ko vērti ir arī Fēba muzikāli mežģīņotie «reveransi» vai barokāli parodētais Fēba un Flērdelisas duets un tas, kā dažādo tēmu polifonija atklāj personāžu diametrāli atšķirīgos nodomus un dzīves vērtības. Mūsdienīgi lakoniska un funkcionāla, taču arī gana simboliska ir Reiņa Suhanova scenogrāfija, kurā katram atrodas savs krātiņš. Maldina Esmeraldas dejas horeogrāfija erotiski sārtajās gaismās, kas, konfliktējot ar bērnišķi sprigano mūziku, padara Esmeraldu par prostitūtu Amsterdamas sarkano lukturu kvartālā.Orests Silabriedis

Skatījos 21. maija izrādi, kuras spēcīgo emocionālo iedarbīgumu vismaz par 75 procentiem nodrošināja izcili labais Kvazimodo - Daumants Kalniņš. Viņš lieliski prot uzbūvēt pārliecinošu dziedājuma formu un līdz ar šo strukturālo skaidrību rādīt pāri malām plūstošas jūtas, kas pārliecina aktieriski un vokāli. Žēl, ka viņa Esmeralda ir vāji dziedošā un tēlojošā Zane Dombrovska. Toties kas par neaizmirstamu tēlu Ditas Lūriņas izpildījumā - viņas vokāli perfektā Gudula burtiski caururbj tevi kā sudraba bultām! Lieliski dzied arī spožais kretīns Fēbs jeb Mārtiņš Brūveris, spilgts ir Kristians Kareļins, Egils Melbārdis, Ģirts Liuziniks. Madara Botmane burvīga no skatuviskā viedokļa, taču dziesma liekas pagalam nepiemērota viņas balsij. Ansamblim kopumā - liela uzslava. Indras Rogas un Reiņa Suhanova organizētā skatuve aizpildīta gleznieciski skaisti, un kādas ainas no tā visa paliek prātā arī nākamajā rītā, nemaz nerunājot par Zigmara dažbrīd pat kaitinoši lipīgajām ļoti skaistajām melodijām. Kopumā man ir aizdomas, ka aktieri ar šo melodrāmu tiek galā labāk nekā savulaik opernieki, taču, kā stāsta, Ojārs Rubenis kategoriski aizliedzis salīdzināt...

Teātra kritiķes Silvijas Radzobes recenziju lasiet nākamajā Kultūras Dienā 1. jūnijā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja