Turku Universitātes speciālisti noskaidrojuši, ka viens elektromobiļa īpašnieks gadā saražo vidēji 8,66 tonnas oglekļa dioksīda, kas ir par pustonnu vairāk nekā benzīna vai dīzeļa automašīnu īpašnieki. Ja izvēlēts jaudīgs sporta elektromobilis, oglekļa pēda pieaug līdz 10,2 tonnām. Šoreiz gan vaina nav pašās automašīnās. Tās braukšanas laikā atmosfēru patiešām piesārņo mazāk. Problēma ir šo cilvēku dzīvesveidā. Elektromobiļu īpašnieki parasti ir turīgāki, dzīvo privātmājā un ar lielāku vērienu. Viņi biežāk pērk apģērbu, iegādājas vairāk pārtikas, nekā spēj apēst, uztur vairāk automašīnu, nekā nepieciešams, un tērē vairāk resursu savas greznās dzīvesvides kopšanai. Aptaujājot gandrīz 4000 Somijas iedzīvotāju, darba autori noskaidroja, ka vismaz ceturtā daļa no elektromobiļu lietotājiem vidēji mēnesī nopelna virs 7500 eiro, ziņo žurnāls PLOS Climate.
Elektromobiļu īpašnieki lielāki piesārņotāji
Elektrības darbinātu automašīnu īpašniekiem patīk padižoties ar vides apziņu un dabai draudzīgiem pārvietošanās paradumiem. Taču Somijas zinātnieku pētījums sarūpējis pārsteidzošus rezultātus par elektromobiļu lietotājiem – to oglekļa nospiedums esot ievērojami lielāks nekā vidusmēra sabiedrības loceklim.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.