Joprojām ierindā
Daļai padomju puritānisma žņaugu pieradināto viņa nepatika jau sen, jo šķita nedaudz par draiskulīgu, un tieši par to pašu viņai «sienas klāt» arī šodien, vēl pieliekot kaunināšanu par piecdesmit trim gadiem nepiedodami enerģisku dzīvesveidu, padsmitnieces leksiku atklātajās intervijās un «ceļa negriešanu» jaunajiem talantiem. Galā ar tik pilnu komplektu citādi kā ar vēsu prātu netiksi, un, lūk, Olga joprojām ir ierindā, turklāt pirms pāris gadiem viņa arī labprāt paironizēja par vienu no saviem lielākajiem pophitiem Kad man vairs nebūs 16 kopā ar gados krietni jaunākajiem grupas 7 pieauguši vīrieši mūziķiem. Arī Buramdziesmu koncertā viņai uz skatuves līdzās ir jauni mūziķi, izņemot divus biedrus kopš grupas Turaidas Roze laikiem - Modri Laizānu ar basu un Aivaru Gudro, kura jutekliskā ģitārspēle vienmēr bijusi tik apskaužama un neaizvietojama «manta», ka viņam nācies bez Kalniņa «apkalpot» arī Mārtiņu Braunu Sīpolos un Jāni Lūsēnu Zodiakā.
Tuvās Kalniņa dziesmas
No četrām astoņdesmitajos gados populārākajām sievietēm latviešu mūzikā, kuras nu jau krietni ieilguša joka pēc toreiz tika «saliktas kopā» grupā Dāmu pops, joprojām aktīvas skatuves mākslinieces ir divas - Ieva Akuratere un Olga Rajecka. Ievā savu dziesmu labāko izpildītāju bija atraduši divi ļoti dažādi autori, kurus pašus pie viena galda nepiesēdināt - Juris Kulakovs no Pērkona un Juris Riekstiņš no K.Remonta, bet Olgu «dalīja» divi citi dižgari - popmūzikas guru Boriss Rezņiks, paņemot viņu vēl pavisam jauniņu pēc pasaulslavenās zviedru grupas ABBA parauga izveidotajā Eolikas kvartetā, un mūsu komponistu komponists Imants Kalniņš, speciāli Olgai rakstot dziesmas grupā Turaidas Roze. Kalniņa dziesmas viņai vistuvākās, tāpēc likumsakarīgi, ka koncertā lielākā daļa ir viņa sacerētas. Gan tās, kas jaunos aranžējumos skan pērn iznākušajā labākā poproka albuma balvai Zelta mikrofonā nominētajā albumā Buramdziesmas, gan Olgas lielākie Turaidas Rozes hiti Veltījums pusnaktij («Tu nenāc man līdz! Tālāk es iešu viena pati»), Svētku diena un Apvij rokas, kas, tāpat kā pati Buramdziesmiņa, kur tie gliemeži skrien, tiek taupīti uz beigām, lai varētu vēl un vēl atgriezties pēc vētrainajām ovācijām.
Izkāpj no Olgas ēnas
Līdzīgi kā pasaules popzvaigznēm Tinai Tērnerei vai Madonnai uz skatuves ir «rezerves» dziedātājas, kas precīzi kopē viņu balsis un grūti izsekot, kad dzied pati galvenā varone un kad ne, Olgai līdzās ir Zane Gudrā. Ja abu dueta Mēra žurka, mēra kaķis laikā neskatītos uz skatuvi, rastos iespaids, ka dzied viena Olga, kaut abas veikli ik pēc frāzes nodod dziedāšanas stafeti viena otrai. Šķiet, ka tieši šajā dinamiskajā dziesmā pirms tam «lielās Olgas» ēnā paslēpusies Zane atraisās, un vēlāk, jau dziedot uz skatuves viena, viņa atklāj savas vokālās spējas gana pārliecinoši un nemaz vairs neizklausās pēc Olgas. Otrs duets ir ar Aiju Andrejevu - abas nodzied Kalniņa dziesmu Blūzs, kuras ģitāras ritmiskā partija tik ļoti atgādina krietni vēlāk sacerēto Eminema filmas 8. jūdze galveno tēmu Lose Yourself, ka liek aizdomāties par Kalniņa muzikālo gaišredzību, jo arī septiņdesmito gadu dziesmā Mākonītis un Mākonīte viņam pārsteidzošā kārtā bija izdevies «uzminēt» vienu motīvu no mūsdienu rokmūzikas ģēnija Džeka Vaita kompozīcijas I Cut Like A Buffalo. Vēl viens atgādinājums saistīts ar otru Aišas dziedāto dziesmu Grāmatzīme: noteikti tā ir viena no izcilākajām pēdējo gadu latviešu dziesmām, un tās autors Kaspars Ansons, kā izrādās, esot Olgas radinieks. Šo muzikālo gēnu pārmantošanu viņa piesauc arī, stāstot par savas pavadošās grupas taustiņinstrumentālistu Jāni Miltiņu, kura tēvs Arnis ir pazīstams mūziķis un autors. Jānis gluži kā Rejs Manzareks no The Doors reizē spēlē divus vienu virs otra novietotus sintezatorus, ja Kalniņa redzējumā dažādas melodijas vienlaikus bija jāspēlē gan klavierēm, gan ērģelēm. Visu krāšņi kuplina dažādu paaudžu dejotāji no vairākiem kolektīviem ar speciāli Olgas dziesmām iestudētām dejām, kurām pievienojas pati koncerta varone, protams, neizpaliekot arī Eirovīzijas hitam Saule riet un saspēlei ar Latgales grupu Laimas muzykanti. Valda liela jautrība, publika gavilē, un viss ir tieši tā, kā tam Olgas koncertā jābūt. Neiztrūkst arī Pasaule, pasaulīt, atgādinot par citu Olgas biogrāfijas lappusi, ar kuru paredzēts nākamais uznāciens - 14. februārī viņa kāps uz skatuves ar Eoliku.