Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Jaunais satiksmes ministrs Matīss - ne tikai bedrīšu lāpītājs

Pateicoties opozīcijas atbalstam, uzticības balsojumu Saeimā jaunais satiksmes ministrs Anrijs Matīss nokārtoja ar uzviju, bet Liepājas žurnālistei Vēsmai Lēvaldei ir padomā cits eksāmens, kas ļautu pārliecināties par ministra piemērotību amatam.

«Vajadzētu ieviest satiksmes ministra inaugurāciju, ar mazauto izvizinot no Nīcas līdz robežai. Ja pēc tam vēl var parunāt, lai strādā,» interneta saziņas portālā Twitter rakstīja Lēvalde. Ceļš no Liepājas līdz Lietuvas robežai ir bēdīgi slavens ar milzu bedrēm.

Jaunais ministrs dzīvo Carnikavas novadā, tādēļ uz darbu Rīgā pa tik traģiskiem ceļiem nav jābrauc, tomēr arī Rīgas apkaimē ceļu stāvoklis nebūt nav ideāls. Uz jautājumu, vai spētu izturēt braucienu pa Nīcas ceļu, Matīss atbild, ka esot tur braucis. «Nesen izbraucu arī pa bēdīgi slaveno Grobiņas–Ventspils šoseju. Tādu ceļu mums ir daudz.» Stājoties satiksmes ministra amatā, Matīss tieši autoceļu stāvokļa uzlabošanu pasludinājis par savu prioritāti. «Ar bedrīšu lāpīšanu vien mēs šo problēmu neatrisināsim. Aizlāpot vienu bedrīti, rodas trīs citas. Ceļi ir fiziski novecojuši, tiem nepieciešama rekonstrukcija.»

«Neskatoties uz to, ka diezgan daudz resursu tiek veltīti ceļu atjaunošanai, situācija tik un tā pasliktinās, un mums jādomā, lai situācija uz mūsu ceļiem tomēr uzlabotos,» atzīst Matīss. Pēc viņa domām, nepieciešams noteikt prioritātes, lai sakārtotu vismaz galveno ceļu tīklu. «Otrs jautājums ir kvalitāte — mēs redzam, ka arī tie ceļi, kas ir atjaunoti, bieži vien pēc dažiem gadiem atkal sabrūk, tādēļ jādomā par standartiem un normām, ko izvirzām katram ceļu veidam un kategorijai. Naudas ir maz, un jāraugās, lai tās izlietojums būtu ar pēc iespējas lielāku atdevi.»

Matīss jau pirms kļūšanas par ministru jau ilgāku laiku strādājis Satiksmes ministrijā, pildījis valsts sekretāra (augstākā ierēdņa) pienākumus. Matīss to uzskata par savu plusu. «Tagad varu nekavējoties ķerties pie darba. Šajā amatā nav daudz laika ieskrieties, jo darbs negaida.» Viņam tagad jāsper solis augšup, jo ministra amatā nāksies pierast pie pavisam cita atbildības sloga, nekā viņam bija ierēdņa karjeras laikā. Tāpat kā viņa priekšgājējs Aivis Ronis, arī Matīss vismaz pagaidām ir bezpartejisks ministrs. Viņam izteikts piedāvājums papildināt Vienotības rindas, ko Matīss sola apdomāt. Vienotības ģenerālsekretārs Artis Kampars gan uzskata, ka nekāda steiga nav nepieciešama. «Sabiedrība pašlaik pieprasa, lai valdībā darbotos bezpartejiski profesionāļi. Matīss jau nav vienīgais bezpartejiskais ministrs Dombrovska valdībā: mums ir arī Ķīlis, Pavļuts, Straujuma.»

Satiksmes ministra postenī agrāk darbojušies tādi politisko cīņu veterāni kā Ainārs Šlesers, Vilis Krištopans, Anatolijs Gorbunovs un Roberts Zīle, uz kuru fona Matīss drīzāk izskatās pēc garlaicīga ierēdņa. Ronis domā, ka Matīss nemaz necentīsies pierādīt pretējo. «Anrija mērķis nav kļūt par kolorītu personību Latvijas politikā, jo viņš negrasās tērēt resursus PR aktivitātēm. Viņam daudz svarīgāka ir nozares attīstība, kas ir smags ikdienas darbs.»

Vairāk par jauno satiksmes ministru Anriju Matīsu lasiet Sestdienā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Žurnāla "SestDiena" publikācijas

Vairāk Žurnāla "SestDiena" publikācijas


Aktuāli


Šonedēļ SestDienā

Vairāk Šonedēļ SestDienā


SestDienas salons

Vairāk SestDienas salons


Pasaule

Vairāk Pasaule


Politika

Vairāk Politika


Tēma

Vairāk Tēma


Pieredze

Vairāk Pieredze


In memoriam

Vairāk In memoriam


Tuvplānā

Vairāk Tuvplānā


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


Latvijai vajag

Vairāk Latvijai vajag


SestDienas receptes

Vairāk SestDienas receptes


Dienasgrāmata

Vairāk Dienasgrāmata