Smadzeņu darbības īpatnību dēļ cilvēkiem piemīt tieksme tumšā laika mentālo panīkumu kliedēt ar impulsīviem pirkumiem, turklāt apkārt redzamais iepirkšanās trakums mudina neatpalikt, jo cilvēka smadzenes kopš senseniem laikiem ir iekodētas rīkoties tāpat kā citiem, lai saglabātu piederību savam baram. Pētījumi liecina, ka cilvēki visbiežāk nododas impulsīviem pirkumiem, kad jūtas noguruši un gribasspēks ir izsmelts. Svarīgi ietekmējošie faktori ir arī pārāk liels informācijas daudzums, kas nemitīgi nodarbina prātu, un pat aukstums aiz loga.
Lai neiekristu tirgotāju izliktajos atlaižu solījumu slazdos, Liverpūles Džona Mūra universitātes psihologi iesaka stiprināt lēmumu pieņemšanas spēju un veikala apmeklējuma laikā analizēt savas emocijas. Viena no metodēm ir pierakstīt visus nesenos impulsīvos pirkumus un izanalizēt, kādos apstākļos tika pieņemts lēmums iegādāties šīs lietas. Tas palīdzēšot nākamajās reizēs identificēt līdzīgas situācijas un izvairīties no kļūdām. Par labu nākšot arī šaha spēlēšana un sudoku mīklu risināšana, jo tā smadzenes tikšot uztrenētas ātrāk pieņemt pareizu lēmumu. Ne mazāk svarīgi ir doties uz veikalu nenogurušam, vislabāk brīvdienas rītā, un, sajūtot pagurumu, paņemt pauzi no iepirkšanās.

